Brabus sa pozrel na zúbky elektrickému Smartu #1

Smart prechádza istou formou zmeny, kedy do ponuky prichádza síce väčšie, ale inak koncipované auto nielen vzhľadom, ale aj pohonom a hlavne názvom. Volá sa #1 a bude v ponuke celosvetovo. Avšak úprava od Brabusu celosvetovo dostupná nebude. Zatiaľ bude dostupná na prvom trhu, každý presne vie ktorom.

Nový Smart #1 je vskutku zaujímavé auto a ponúka parametre, ktoré sú veľmi konkurencieschopné na trhu elektromobilov a malých áut celkovo. To stále neznamená, že tuningové spoločnosti nemajú čo robiť. Niektoré vylepšenia môžu byť použiteľné aj na takéto vozidlá. Čo teda Brabus spravil?

Foto: Smart

V prvom rade sa úpravca s úpravou bude sústrediť na Čínu. Prečo? Lebo Smart má aktuálne veľké prepojenia na čínsku automobilku Geely a nový Smart #1 sa začne predávať v prvom rade na tomto trhu. Do ostatných častí sveta sa dostane až neskôr, pričom nasledovať bude Európa.

Nový Smart sa pôsobením Brabusu zmenil a odštartoval svoju vizuálnu cestu hothatchu. Základný tvar modelu však ostal rovnaký, zmenili sa len detaily karosérie. Novú verziu od úpravcu je možné rozoznať pohľadom na malé červené prvky v nárazníkoch, ale aj červené spätné zrkadlá a červenú strechu s výraznejším spojlerom na konci.


Foto: Smart

Predný nárazník je celkovo trochu viac zmenený, má väčší otvor na prívod vzduchu ku komponentom, asi ku batérii a brzdám, elektromotor sa tak veľmi neprehrieva. Brabus malému autu vtisol disky s priemerom 19 palcov.Červená téma sa zo zovňajšku prelieva aj do vnútra. Detaily tejto farby sú nielen na sedadlách, ale aj na prístrojovej doske. Brabus použil kožu, alcantaru, ale aj hliník na pedále.


Foto: Smart

To však nie je všetko, úpravca sa posnažil aj z hľadiska pohonu. V ponuke bude aj dvojmotorová verzia upraveného modelu. Zatiaľ nie je jasné, či to je len nová verzia, ktorú Smart zatiaľ neuviedol, alebo má Brabus v zásobe takéto riešenie vo vlastnej réžii. Jedno je však jasné. Kým Smart #1 s pohonom jednej nápravy má výkon 200 kW (272 k), ten s pohonom všetkých kolies by mohol mať až 315 kW (428 k) a krútiaci moment by mohol stúpnuť z 343 Nm na 543 Nm. Oproti bežnej zadokolke to je masívny nárast a je plne v réžii druhého elektromotora na prednej náprave. Ten samotný má výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment 200 Nm.


Foto: Smart

Avšak aj napriek zdrvujúcemu výkonu zatiaľ Brabus neuvádza žiadne presnejšie detaily o dynamických parametroch. Teoreticky by sa dvojmotorová verzia dostala na stovku za 3,7 sekundy. Zmien sa dočkajú pravdepodobne aj  brzdy a nastavenie podvozku, predsalen ten nárast výkonu bez adekvátneho doladenia ostatných dielov by hraničil so šialenstvom.

Jedna vec je, že Brabus predstaví tento model už zajtra na začínajúcom autosalóne v Chengdu, ale druhá je, že vozidlo má potenciál európskych predajov po predstavení v Európe. Túto informáciu zatiaľ nikto nepotvrdil, ani nevyvrátil. Samotný Smart #1 sa však v Európe predávať bude. Automobilka ním vlastne bude konkurovať zabehnutým elektrickým vozidlám od konzorcia Stellantis, ale tiež proti produktom Kie a Hyundaiu, ktoré tiež okupujú miesta v segmente B a podkategórii crossoverov. Peugeot e-2008 má zásadný problém, Smart #1 vyzerá na silnú konkurenciu.


Foto: Smart

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Smart

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Brabus sa pozrel na zúbky elektrickému Smartu #1