Manhart dá BMW M3 Competition až 650 koní

Manhart patrí už dlhoročne medzi tradičných úpravcov modelov BMW. Síce v súčasnej dobe pripravuje balíčky aj pre jeden model Toyoty, ale stále ostáva verný aj vozidlám z Mníchova. Všetci vieme o aké vozidlo sa v prípade japonskej automobilky jedná. Najnovšie však prichádza s vylepšením vrcholného trojkového sedanu, konkrétne s vylepšením BMW M3 Competition.

Vylepšenia sú tak masívne, že ich Manhart tituloval ako samostatný model. Celé meno teda znie Manhart MH3 GTR. Za týmto označením sa skrýva nielen úprava vizáže, ale aj úprava motora, podvozku a aj trochu prevodovky s novým softvérom.

Po zásahu je stále pod kapotou trojlitrový radový šesťvalec s dvomi turbami a označením S58. Dostal však prídavnú riadiacu jednotku Manhart MHTronik, ktorá naozaj význam spôsobom posúva výkon modelu zo sériových 375 kW (510 k) až na extrémnych 478 kW (650 k). Podobný nárast zažíva aj krútiaci moment. Kým sériovo vrcholí hodnotou 650 Nm, po inštalácii prídavnej riadiacej jednotky je to až 800 Nm. O tom aké s týmito parametrami dokáže ponúknuť MH3 GTR dynamické parametre zatiaľ slová nepadli.

Foto: Manhart

Isté však je, že na výber bude hneď niekoľko možností v prípade výfukového potrubia. Štandardne je použité nerezové potrubie s ventilmi na prispôsobenie zvukovej kulisy a štyrmi 100-milimetrovými okrúhlymi koncovkami v zadnej časti. Tie môžu mať buď klasický hliníkový povrch, alebo karbónové, či keramické prevedenie. Manhart tiež prichádza s možnosťou odstránenia benzínového filtra pevných častíc a s 200-bunkovými katalyzátormi. V ponuke je aj tristobunkový športový systém, ale niektoré časti nie sú použiteľné na cestnú premávku v Nemecku, čiže ich Manhart ponúka iba pri exporte do iných krajín.


Foto: Manhart

Úpravca pripravil aj vylepšenie podvozku. Zákazník si môže zvoliť buď domáci podvozok Manhart Variant 4, ktorý využíva komponenty KW, alebo len znižujúce pružiny s logom H&R. Popri týchto technických vylepšeniach sa podarilo niečo spraviť aj s dizajnom. MH3 GTR má na tmavosivom laku bledosivý pás. To však nie je všetko. Karbónové diely vidno nielen na prednom nárazníku, na prahoch a zadnom spojleri, ale aj na difúzore.
Foto: Manhart

Manhart si pre tento model pripravil 6-lúčové zliatinové disky s rozmerom 9x20 palcov vpredu a vzadu 10,5x20 palcov. Na týchto prezentačných fotografiách majú matný čierny povrch, ale Manhart ich má v ponuke v rôznych modifikáciách. Jedinou interiérovou zmenou je použitie sedadiel Recaro Podium s kompletne karbónovou zadnou účasťou a logom Manhart na opierkach hlavy.

Ak by ste chceli vedieť cenu, Tak tú Manhart nezverejňuje, ale je jasné, že ak by ste mali individuálnu požiadavku, tak vám nacení aj takéto šialenstvo.


Foto: Manhart

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Manhart

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Manhart dá BMW M3 Competition až 650 koní