Na natankovanie prešiel so sedmičkovým BMW cez 1600 kilometrov

Súčasná doba je charakterizovaná elektrifikáciu a znižovaním objemu paliva v nádrži. Prečo sa tak deje? Preto, lebo v testoch spotreby zaváži aj najmenšia odchýlka smerom nadol a práve každý ušetrený zlomok gramu znamená stopové zníženie celkových emisií CO2 a tým pádom nižšie pokuty za prekračovanie intervalu stanoveného Európskou úniou.

Aj preto je prekvapením, že sa Londýnčanovi menom Joe Achilles podarilo prejsť na jedno natankovanie BMW radu 7 naozaj extrémnu vzdialenosť. Na svojej ceste využil predchádzajúcu generáciu pred faceliftom, čiže model G11, ktorý má pod kapotou trojlitrový radový šesťvalec na naftu. Motor známy aj pod kódovým označením a B57 má celkový výkon 195 kW (265 k) a krútiaci moment 620 Nm. Tieto parametre zabezpečujú aj veľkej limuzíne dostatočnú dynamiku.

Foto: Autobazar.sk

Motor je spojený štandardne s osemstupňovou automatickou prevodovkou od ZF a, v tomto prípade, posiela výkon výhradne na zadné kolesa. Pre rekordnú jazdu bol sedmičkový bavorák obutý na pneumatikách Michelin E Primacy.


Foto: Autobazar.sk

Joe začal svoju cestu v Londýne, odkiaľ prešiel cez Eurotunel, sever Francúzska a okolo pobrežia sa dostal do Španielska, kde pokračoval do Madridu. Celková vzdialenosť sa tak dostala na 1 026,5 míľ, čo je v prepočte na kilometre 1 642 km. To by však nebolo všetko. Po ukončení jazdy mu v nádrži ešte ostalo palivo na ďalších 160 kilometrov. Celá jazda trvala 22 a pol hodiny a vodič sa striedal so spolujazdcom, ale až niekde pri začiatku Španielska.


Foto: Autobazar.sk

Počas celej jazdy je zrejmé, že Joe využíva naplno Eco režimy a konkrétne Eco Pro s nastavením Individual, čiže prispôsobením niektorých detailov. Predpokladáme, že týmto prispôsobením bolo použitie klasickej štandardnej klimatizácie bez reštrikcií plného Eco Pro režimu.

A teraz sa vrhneme na Počítanie. BMW radu 7 má štandardnú veľkosť palivovej nádrže 78 litrov. To by znamenalo, že si na výlete spravili priemer 4,4 litra nafty na sto kilometrov. Hlavným štýlom síce bol defenzívny, so snahou ušetriť, ale premávka vo Francúzsku a občasné protivetry spravili tiež svoje a zhoršili priemer z úvodných 4,2 litrov. A aj prechod cez Pyreneje trochu situáciu so spotrebou upravil. Zaujímavé je, že sedmička generácie G11 stojí s motorom B57, teda ako 730d už od 30-tisíc eur ako jazdené vozidlo, čiže už je celkom dostupná aj pre viacero záujemcov.

 

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Autobazar.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Na natankovanie prešiel so sedmičkovým BMW cez 1600 kilometr...