NOVÉ BMW X7 - Kontroverzná maska, 3 motory

Je to tu. BMW modernizuje svoje najväčšie SUV. Výrobca kompletne prekopal kľúčovú časť a čelo vozidla dostalo radikálnu zmenu. Nové BMW X7 sa páči.

Obrie „obličky“ majú v dizajne BMW už svoje isté miesto. Zmenami prešli svetlá, ktoré sú po novom delené, užšie a pôsobia elegantnejším dojmom. Koncové LED svetlá dostali jemne pozmenený tvar a novú 3D grafiku. Netradične riešené svetlá sú ďalšou ozdobou, ktorá sa pravdepodobne stane novým spoznávacím znakom vozidiel značky BMW. BMW X7 prišlo o povestné „Angel Eyes,“ ktoré vystriedali Matrix-LED svetlá umiestnené do 2 poschodí.

Ďalšia zmena? Predný nárazník, ktorý pôsobí na pomery BMW skutočne netypicky. Maska chladiča môže byť po novom podsvietená, čierne povrchové vyhotovenie je príjemným bonusom. Nové farby karosérie a diskov kolies, ktoré narástli až na 23 palcov osviežia príjemným pocitom z vykonaných zmien.

Zmeny sa dotkli aj interiéru. BMW X7 dostalo úplne novú palubnú dosku, inšpirovanú modelom iX. 2 oddelené obrazovky s tradičným konceptom palubovky vystrieda po novom obrovský klenutý displej, ktorý zlučuje 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive novej, 8. generácie. Nové vyhotovenie dostali aj výduchy ventilácie, ktoré po novom nedisponujú fyzickými ovládacími prvkami. Čelo palubovky je pôsobivou kombináciou rôznych materiálov.

Ďalšia novinka? Nový volič prevodovky. Zabudni na tradičný joystick. Je tu kompaktnejšie riešenie, ktoré taktiež pochádza z elektromobilu iX. Fanatikov moderných technológií bude zaujímať funkcia, ktorá umožňuje odomknúť vozidlo cez telefón. K tomu 5G pripojenie, vylepšené hlasové ovládanie a nemôžu chýbať užitoční parkovací asistenti.

Sme v útrobách vozidla. Motorové priestory taktiež modernizujú. Postarajú sa o to 3 agregáty, pričom iba 1 motor v ponuke je naftový. Všetky jednotky sú štandardne vybavené 48 V mild-hybridnou technológiou s dodatočným výkonom 9 kW a až 200 Nm, 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, pohonom 4x4 xDrive a vzduchovým podvozkom. Nemožno si nechať uniknúť konkrétne parametre výkonu.

3 motory

  • X7 xDrive40d – 3.0 R6, 259 kW/352 koní a 720 Nm
  • X7 xDrive40i – 3.0 R6, 280 kW/380 koní a 540 Nm
  • X7 M60i xDrive – 4,4 V8, 390 kW/530 koní a 750 Nm

Balík M bol inšpiráciou pre osadenie športového diferenciálu, novinkou je aj špeciálna funkcia Sprint. Čo znamená? Ak vodič 1 sekundu podrží ľavé pádlo pod volantom, prevodovka okamžite podradí na čo najnižší stupeň a zároveň nastaví vozidlo do toho najšportovejšieho režimu, čím ho pripraví na najväčšiu záťaž. Čo dodať, toto je ďalšia beštia z dielne BMW, ktorá neostane nepovšimnutá.

Zdroj foto: bmwgroup.com

Zdroj: bmwgroup.combmw.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / NOVÉ BMW X7 - Kontroverzná maska, 3 motory