Hyperauto Peugeot 9X8 - pretekárske delo s krásnym dizajnom

Tento počin nesie označenie Peugeot 9X8 a nesie najskloňovanejšie meno v kategórii pretekárskych áut. Na trati sa predvedie už čoskoro.

Ubehol len rok od predstavia Peugeotu 9X8. Je to len 5 mesiacov po 1. testovaní vozidla na trati. Nováčik počínal? Team Peugeot TotalEnergies jeho schopnosti poriadne preklepol. Testovanie prebiehalo v Portimão v južnom Portugalsku a nový model je pripravený pobiť sa o pozornosť fanatikov rýchlosti.

O mesiac, 10. Júla, sa Peugeot zúčastní renomovaných pretekov v Taliansku. Populárne 6-hodinové preteky v Monze lákajú divákov a pretekárov z celého sveta. Novinka z portfólia Peugeotu môže zažiariť.

Pretekárske vozidlo Peugeot 9X8 sa ukáže v tom najlepšom svetle a na FIA WEC dodá odvážny dizajn a krásne tvarové línie. Čo ťa na tomto hypercar zaujme na prvý pohľad?  Bude to neprítomnosť zadného krídla. Prísne normy FIA Le Mans Hypercar (LMH) zvládne tento stroj ľavou zadnou. Sú dostupnejšie ako LMP1 a stretne sa tu rovnako silná konkurencia.

Model Peugeot 9X8 je pretekársky prototyp s pohonom 4x4 a s hnacím ústrojenstvom vyvinutým tímom odborníkov z oddelenia Peugeot Sport. Výkon na zadné kolesá prenáša 2,6-litrový spaľovací bi-turbo motor V6 s výkonom 520 kW, až 707 koní! Predné kolesá poháňa vysokovýkonný elektromotor s výkonom 200 kW, 272 koní.

Vysokonapäťová 900-voltová batéria vozidla pochádza zo spolupráce so spoločnosťou TotalEnergies/Saft.  Motor spoločne s invertorom pracujú na báze karbidu kremíka. Boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Marelli. Obutie zabezpečil Michelin. Tento výrobca dodáva pneumatiky v súlade s predpismi triedy, v ktorej bude operovať tento hypercar.

Dĺžka Peugeotu 9X8 je 4,995 metra. Vozidlo je 2 metre široké a vysoké 1,145 metra. Hmotnosť Čo sa týka vzhľadu, ide o mimoriadne impozantný dizajn. Hmotnosť vozidla? Len 1 030 kg. Nádrž pritom disponuje objemom až 90 litrov paliva Excellium Racing 100. Toto palivo je 100 % obnoviteľné a dodáva ho spoločnosť TotalEnergies.

Pri premiére množstvo kritikov hodnotilo zle absenciu zadného krídla. Tvrdili, že sa tento krok ukáže ako nefunkčné riešenie. Výklad predpisov organizátorov ACO/FIA pre kategóriu LMH však nezmenil názor oddelenia vedeného technickým riaditeľom Peugeotu Sport, Olivierom Jansonniem. Divízia sa predsa len rozhodla pre toto netradičné riešenie. Súťažný debut je spojený s 24-hodinovkou v Le Mans v roku 2022.

Ako dopadli testy? Vozidlo bolo testované na okruhoch s odlišnými vlastnosťami (Portimão/Portugalsko, Barcelona/Španielsko , Le Castellet/Francúzsko, MotorLand Aragón/Španielsko a Magny-Cours/Francúzsko). Všetky tieto testy sú dôležitým potvrdením, že krok odstránenia zadného krídla má zmysel. Netradičný koncept a pretekárske vozidlo v jednom, predstavené v Portimão má svoje tromfy. Úskalia zatiaľ nevieme presne pomenovať. Budeme tak môcť urobiť tesne pred posledným kolom testov. Testovania, ktoré doteraz prebiehali od roku 2021 môžu stavať tento koncept na piedestál. Svet môže zatiaľ takto oslavovať um a technológie, ktoré ukazujú, že inováciám v automobilovom priemysle nie je koniec. Ako sa ti tento pekný Peugeot páči?

Zdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj foto: fiawec.comZdroj: Stellantis, fiawec.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Hyperauto Peugeot 9X8 - pretekárske delo s krásnym dizajnom