Prodrive nie je len o rally, Hunter auto zvládne aj Dakar

Firma Prodrive je skôr známa úpravami vozidiel pre súťaže rally, veď svojho času pripravovala Subaru, keď ešte automobilka mala súťažný program. Ale to nie je všetko čo Prodrive dokáže. Najnovší vytvor má skôr zálusk na terénne preteky Dakar a Baja a na všetky tie skoky, púšte a to, čo patrí ku týmto pretekom. Nový model sa volá Hunter a nie je len súťažným autom.

Prodrive pripravilo sériovú verziu modelu, ktorý je inak súťažným špeciálom. Dokonca sa s ním dá jazdiť aj po bežných cestách. A teda, dá sa postaviť aj na klasické evidenčné čísla. Celkovo sa vozidlo volá BRX Hunter T1+ Dakar Rally. Cestná verzia je pritom úplne rovnaká, prinajhoršom len jemne odlišná od súťažnej verzie.

Foto: Prodrive

To, čo je odlišné, nie je na prvý pohľad vidieť. Je to výkon motora. Na cesty nepotrebuje žiadne reštrikcie, aby mohol byť v určitej triede, a tak práve tento cestný kus bude mať extrémnejší výkon ako ten súťažný. Hunter poháňa motor od Fordu. Je ním 3,5-litrový motor V6 EcoBoost s turbami. Po zásahu firmy Prodrive má viac ako šesťsto koní (442 kW) a viac ako 700 Nm. Aj to je dôvodom, že auto, ktoré zvláda akýkoľvek terén, dosiahne stokilometrovú rýchlosť za menej ako štyri sekundy. Ešte extrémnejšie, pri pohľade na tváry karosérie a na určenie, pôsobí maximálna rýchlosť, ktorú je Hunter schopný dosiahnuť. Vraj sa dostane až do tesnej blízkosti tristo kilometrov za hodinu.


Foto: Prodrive

Pri hodnotení maximálnej rýchlosti treba brať do úvahy to, že auto je obuté na 35-palcových pneumatikách s primárne terénnym určením. Je však fakt, že práve maximálnu rýchlosť je lepšie skúšať na cestných pneumatikách. Prodrive Hunter je určený na úplne iné zaobchádzanie ako je typická jazda po asfaltových cestách. Veď predsa má dvojité lichobežníkové zavesenie a pruženie má dráhu až 40 centimetrov. Aj tu je to o niečo viac ako ponúka súťažná verzia, konkrétne o 5 centimetrov.


Foto: Prodrive

Hunter má šesťstupňovú prevodovku s radením pádlami pod volantom a pohon všetkých štyroch kolies. Toto monštrum má tri diferenciály, ktoré je možné aj uzamykať. O nastaviteľných tlmičoch asi ani netreba hovoriť. Omnoho zaujímavejší je objem palivovej nádrže. Ten je naozaj šialených 480 litrov. Podobné hodnoty majú niektoré ťahače.


Foto: Prodrive

Každému musí byť jasné, že Prodrive Hunter nebude lacnou záležitosťou. Výrobca si zaň pýta 1,25 milióna britských libier a to ešte bez dane. To znamená, že sa dá poľahky dostať nad 1,5 milióna eur. David Richards, riaditeľ Prodrive, o modeli Hunter rozpráva ako o Ferrari do púšte. A jedna zaujímavosť je aj v brožúre. Je tam citát z filmu Návrat do budúcnosti. Konkrétne: „Tam kam ideme nebudeme potrebovať cesty.“ Nič nie je lepšie vyjadrenie potenciálu tohto modelu.


Foto: Prodrive

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Prodrive

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Prodrive nie je len o rally, Hunter auto zvládne aj Dakar