Z Ferrari Maranello spravili Breadvan, zozadu super, spredu nie až tak

Ferrari má viacero nádherných modelov za svoju existenciu. Spočiatku trochu kontroverzie pôsobil model 550 Maranello, ktorý si po svojom predstavení získal niekoľko nepriaznivých hodnotení, podľa niektorých vyzeral ako väčšia Toyota Supra. Ale čas ukázal, že dizajn je stále perfektný a Maranello pôsobí aktuálne a pekne aj teraz a to výroba skončila pred 19 rokmi.

A ďalším pekným autom bol model 250 GT SWB Breadvan. Ten sa objavil v roku 1962. Tento model mal akúsi karosériu kombi, až malej dodávky, samozrejme s nízkou siluetou, ako sa na Ferrari patrí. V Le Mans v šestdesiatych rokoch sa tomuto autu naozaj hovorilo Breadvan, čiže dodávka na chlieb, alebo la Camionette, čo znamená malá dodávka.


Foto: Niels van Roij Design

V štúdiu Niels van Roij Design skombinovali tieto dve autá a spravili modernú reinkarnáciu nezvyklého športového auta. Vlastne podobné kreácie už majú za sebou. Veď spravili najkrajšiu Teslu Model S s karosériou kombi a fantastickou zelenou metalízou. A tiež majú na svedomí prestavbu Rolls-Royce Wraith na trojdverové kombi Shooting Brake.

Najzásadnejšia časť prestavby je v zadnej časti, kde je príjemná pripomienka na 250 GT. Svetlá už nie sú vedľa seba, ale pod sebou a ich štyri kruhové časti korešpondujú s kruhovými koncovkami výfuku. Bočný profil si vzal naozaj veľkú inšpiráciu a nemá ani len zadné okná, musia stačiť tie na dverách. Ale toto nie je zďaleka jedinou zmenou.


Foto: Niels van Roij Design

V Niels van Roij Design sa zamerali aj na úpravu prednej časti. A tá je trochu zvláštna, aj keď si tiež má pripomínať pôvodné vozidlo. Kapota má dva nové otvory, ktoré by mali kopírovať 60 rokov starý model A tie vyzerajú naozaj zvláštne. Plus k tomu malé okienko na vrchu pri čelnom skle. Nie je to úplne zlé, ale stále je to divné. A k tomu sa pridáva aj nárazník, ktorý akoby naozaj patril na tuningovú scénu deväťdesiatych rokov. Ešte neóny a bolo by to kompletné.


Foto: Niels van Roij Design

Pri druhom pohľade však všetko do seba zapadá. Motor pod novou kapotou je stále 5,5-litrový V12, ktorý produkuje 357 kW (485 k). Agregát F133A/C má krútiaci moment 568 Nm. To stačí na stovku za 4,4 sekundy. A tak isto to bude pri konverzii, lebo hmotnosť sa od sériových 1 774 kilogramov príliš nezvýšila. O cene nikto nehovorí, ale treba vziať do úvahy, že pekné Maranello je dnes za približne 80-90-tisíc eur a konverzia bude stáť ešte viac ako základ auta.


Foto: Niels van Roij Design

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Niels van Roij

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Z Ferrari Maranello spravili Breadvan, zozadu super, spredu ...