Toto staré Maserati vôbec nie je starým Maserati

Restomod je jeden prístup ku prerobeniu auta, aby zvládalo súčasnú situáciu. Do starej karosérie konštruktéri montujú novšie motory, ale hlavne nové brzdy a komfortné systémy. Druhou možnosťou je spraviť auto kompletne nanovo, ktoré je iba inšpirované históriou. Druhý prístup zvolil aj taliansky Ares.

Zaujímavou formou prezentácie Ares Design je aj dvojdverové kupé postavené zo sedanu Bentley Mulsanne, ale toto je niečo iné. Ares Wami Lalique Spyder vznikol spoluprácou s franzúskym výrobcom kryštáľového skla Lalique.

Foto: Ares Design

Roadster, teda dvojdverový, dvojsedadlový otvorený automobil evokuje tvarmi Maserati z päťdesiatych rokov. Má všetky detaily, ktoré z neho robia fantastické auto na pohľad. Predná časť má charakteristickú masku chladiča, malé okrúhle svetlá, náznak chrómového nárazníka a extrémne dlhú kapotu. Na boku sú elegantné maličké zrkadlá a chrómové kľučky. Plus blatník dostal žiabre na odvetranie čohokoľvek. Je jedno, čo odvetrávajú, aj keby boli len imitáciou, tak pôsobia naozaj parádne.


Foto: Ares Design

Sklo s tenkým rámom akoby naozaj prenášal až do päťdesiatych rokov, kedy sa o bezpečnosti nehovorilo tak nahlas. A rovnakú službu autu robia nádherné vypletané kolesá. Možno to nie je len Maserati, isté odkazy smerujú aj na Jaguar E-Type a Ferrari 250 GT California Spyder.

Celá karoséria je z karbónu a hliníka. A interiér nezaostáva za vzhľadom zovňajšku. Znova je to presun do päťdesiatych rokov, kedy nebolo treba žiadne šialenosti ako digitálne displeje. Ale tu moderná technológia je. Na prístrojvej doske v strede je displej, ale výsuvný, takže nemusí ničiť línie krásneho kokpitu. Práve do vnútra prichystal Lalique niekoľko prvkov, ktoré sú zo skla. Sú napríklad na stredovom tuneli a na dverách. Praktické? Nie. Zaujímavé? Áno.


Foto: Ares Design

O cene sa nehovorí, ale nebude nízka. Ares Wami Lalique Spyder vznikne len v 12 kusoch. Vlastne ani nemá konkurenciu. Alebo sa ťažko stanovuje. Ares neoznámil čo bude pod kapotou tohto skvostu. Dobre by sa tam vynímala alterantíva V8, aj keď V12 z Ferrari GTC4Lusso by mohla byť tiež fantastická možnosť. Vlastne s takýmto tvarom by mohol byť tento roadster aj elektromobilom a vôbec by sa nikto nenahneval.

Vlastne jediným konkurentom za relatívne málo peňazí, oproti tomuto, je Mercedes-Benz SL. Ten má osemvalce, ale aj radový šesťvalec a svojho času mal aj dvanásťvalce. Tie sú však neudržateľné z hľadiska Európskej únie a emisných pravidiel a noriem.


Foto: Ares Design

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Ares Design

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Toto staré Maserati vôbec nie je starým Maserati