Lancia Ypsilon stále žije a má zasnenú akciu, ale búra len s dvomi hviezdičkami

Lancia Ypsilon je aktuálne na trhu už od roku 2011. To znamená, že vznikala vtedy keď Fiat 500. Ale veci sa menia a aj Ypsilon napreduje. Automobilka hovorí, že výborný rok bol pre model rok 2015, kedy dostal facelift so zmeneným nárazníkom.

Avšak rok 2015 bol aj tým, kedy toto malé auto prešlo crashtestom EuroNCAP s celkom alarmujúcim výsledkom. Ypsilon získal len dve hviezdičky z piatich. V tej dobe mal napríklad podobne veľký Renault Clio plný počet. Dokonca aj Dacia Sandero z roku 2013 má štyri.


Foto: Lancia

Výsledky crash testov však nič nespravili s popularitou modelu. Teda vo väčšine Európy je prijatie modelu dlhodobo vlažné, ale v domácom Taliansku sa predáva stále naozaj veľa kusov. Pojem domáce Taliansko je tiež trochu nadnesený, lebo to je len domovská krajina automobilky, reálne tieto autá vznikajú v poľskej fabrike v meste Tychy.

Nová iniciatíva s názvom Dreamers pripomína 35 rokov modelu a tiež 3 milióny vyprodukovaných kusov. Väčšina z nich jazdí, samozrejme, po Taliansku. Oficiálna informácia je, že reprezentuje štýl dám, ktoré sa ženú za svojimi snami. A Lancia týmto vyzýva majiteľky, aby na sociálnych médiách zdieľali fotky s mriežkou #YpsilonDreamers. Majú zdieľať momenty, ktoré sú pre ne prelomové ako napríklad ukončenie vysokej školy, úspešné zvládnutie pracovného pohovoru, prvý dom a všetko na čo sú hrdé. No a ideálne aby tam bolo aj toto malé auto.

Foto: Lancia

Tvárou kampane je Giulia Carla Bassani, ktorá mala sen stať sa astronautkou. Teraz študuje letecký vývoj a spolupracuje na výskumnom projekte ako dostať ľudí na Mars. Tiež píše, čoho dôkazom je jej sci-fi kniha .

Menej sci-fi ako kniha je technika použitá v najnovšej verzii mestského auta. Ypsilon dostal tento rok hybridné pohonné ústrojenstvo, presne také ako majú aj sesterské modely Fiat Panda a Fiat 500. Nový pohonný systém má názov, pre Ypsilon, EcoChic. Využíva litrový trojvalec FireFly s výkonom 51 kW (70 k). Motor má naviac 12-voltový integrovaný štartér-generátor a lítiovú batériu.


Foto: Lancia

Tento mild-hybridný systém pohonu znižuje produkciu CO2 a tiež znižuje o pár decilitrov spotrebu. Pre Taliansko je dôležitý z pohľadu zdanenia, keďže hybridy majú nižšie poplatky ako tradičné spaľovacie vozidlá. Celkovo sa model Ypsilon začal vyrábať už v roku 1985 ako Y10 a odvtedy sa teší priazni najmä v Taliansku.


Foto: Lancia

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Lancia

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Lancia Ypsilon stále žije a má zasnenú akciu, ale búra len s...