Suicide doors, ako sa im hovorí v anglicky hovoriacich krajinách sú dvere, ktoré sú uchytené vzadu a otvárajú sa dozadu. Volajú sa tak lebo z auta nie je až tak ľahké vyskočiť v prípade nehody. Ale sú nesmierne cool a má ich všeličo od niekdajšej Merivy od Oplu až po modely Rolls-Royce.
V ponuke Mercedesu však chýbajú a preto úpravca Hofele vyplnil túto neexistujúcu medzeru na trhu. A do svojho projektu si vzal najterénnejší model, čiže Triedu G. Tieto dvere majú uľahčiť nastupovanie a vystupovanie na zadné sedadlá. Vpredu ostali rovnaké dvere ako doteraz. Rozoznať túto špecialitu sa dá aj podľa toho, že má kľučky vedľa seba ako dodávka.
Zadné dvere sa otvárajú až do 90-stupňového uhla a ich otvorenie je spojené s vysunutím schodíka. Toto riešenie je poháňané elektricky. O luxuse majú hovoriť aj dve sedadlá vzadu s masívnou stredovou konzolou. V podstate až na lakovanie karosérie, spomenuté kľučky na opačnej strane zadných dverí a disky by sa dalo povedať, že G od Hofele vyzerá ako štandardné G, akurát s nevkusne veľa chrómom.
Avšak ako celok to nevyzerá úplne zle. Chróm má evokovať modely Maybach a turbínové kolesá zase hovoria o tom, že do terénu asi s touto kreáciou netreba chodiť. Veď majú priemer 23 palcov a športovo orientované pneumatiky, ktoré by asi mali v hlbokom blate trochu problém.
Hofele skombinoval dva odtiene karosérie, čo má tiež pripomínať luxusnejšie autá ako Rolls-Royce, či verzie Maybach od Mercedesu. Akurát vrchná časť, Carpathian Grey sivá má pôvod na Range Roveroch a spodná čierna Crystal Black je zo vzorkovníka Rolls-Royce. V takomto farebnom štýle už Hofele predviedol GLS. Predná maska má tiež priblížiť Géčko ku luxusným produktom Mercedesu.
Do interiéru sa dostala kombinácia Alcantary a kože Nappa s dvomi odtieňmi sivej. Svoju porciu luxusu dostal aj batožinový priestor, ktorý má teraz lakovanie čiernym lakom a hliníkové lišty. Pekné áno, praktické vôbec. Priestor pre dvoch zadných pasažierov s dvomi sedadlami ponúka široké možnosti nastavenia sedadiel a tiež masážne funkcie. Okrem toho sú sedadlá vyhrievané a, samozrejme, aj vetrané. Nastavenie sedadiel je možné cez dotykový displej, lebo tlačidlá sú, zjavne, zastaralé.
O cene Hofele nehovorí, rovnako ako nehovorí o tom aké používa motory. Ale skôr sa bude ťahať ku G500 a G63 ako k naftovému radovému šesťvalcu.
Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Hofele