Ford Bronco ožil, terén mu nie je cudzí

Ford ukázal nový model Bronco. Meno je už známe, lebo rovnomenný model figuroval v ponuke pred viac ako 20 rokmi. Len teraz prichádza oživenie mena so zachovaním základných charakteristík vozidla. Nezmäklo, je stále správnym off-roadom.

Znovuzrodenie bolo pôvodne naplánované na dátum narodenín O.J. Simpsona, ale z logických dôvodov ho automobilka ešte trochu posunula, aj keď práve tento človek dostal Bronco v deväťdesiatych rokov virálne od prime time vysielania všetkých amerických televízií.

Foto: Ford

Nový model je teda konkurentom naozajstných terénnych áut, čiže mieri na trh, kde figuruje Jeep Wrangler, ale aj Land Rover Defender. Je jasné, že Bronco sa uberá smerom oživenia starých tvarov. Retrovizáž prináša dokonca aj malé plutvy na kapote, ktoré pomáhajú v teréne zistiť kde je koniec kapoty. Samotné tvary sú odkazom na model z roku 1966. Na súčasnom modeli bude, podobne ako na Jeepe Wrangler, možné odložiť strešné panely a veľmi ľahko vymontovať dvere.

Aj interiér je tvarovo jednoduchší, ale technológie skrátka neprišli. V strede prístrojovej dosky môže byť displej s uhlopriečkou až 12 palcov, štandardne je osempalcový. Ford nechal samostatne ovládanie klimatizácie. Druhý displej je pred vodičom a zobrazuje aj klasické ručičkové prístroje digitálne. Naviac na vrchu prístrojovej dosky tróni lišta, na ktorú je možné upevniť rôzne príslušenstvo ako kamera, navigačný systém do terénu, či mobil. V blízkosti je aj USB na nabíjanie týchto zariadení. Zaujímavosťou interiéru je, že môže byť vybavený výpustnými otvormi v podlahe.


Foto: Ford

Hneď od začiatku bude v ponuke ako dvojdverová karoséria, tak štvordverová. Čo však treba autu doplniť je Sasquatch package, ktorý pridáva uzávierky, väčšie kolesá a širší podvozok. Motorovo bude základom 2,3-litrový EcoBoost s výkonom 202 kW (275 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Aj tu je jedno prekvapenie. Kombinácia s manuálnou prevodovkou je celkom logická, ale tá má až sedem prevodových stupňov a vyrába ju Getrag. Ako alternatíva je desaťstupňový automat.


Foto: Ford

Výkonnejšou možnosťou pohonu bude 2,7-litrový EcoBoost V6 s výkonom 231 kW (315 k) a krútiacim momentom 542 Nm. Ten bude kombinovateľný len s desaťstupňovým automatom. Ak pôjde aj na európsky trh, tak je možné, že dostane biturbo dvojliter na naftu, ktorý má aktuálne Ranger. Ten je práve v USA osadený základným motorom z Bronca, takže by to asi nepredstavovalo závažný problém.

Základná cena modelu na trhu v USA je 29 995 dolárov, pričom omnoho drahšia úvodná séria bola vypredaná do hodiny. Prvé kusy sa k dílerom dostanú na jar 2021.


Foto: Ford

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Ford

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Ford Bronco ožil, terén mu nie je cudzí