Každý motor v BMW radu 6 GT bude využívať hybridný systém

BMW z troch modelov okupujúcich číselné označenie 6 nechalo len jeden, ktorý ostal samotný. Je to verzia GT, ktorá je niečim ako sedmičkou pre tých, ktorí chcú trochu menšie auto. Po polovici životného cyklu sa dočkal aj tento model decentného faceliftu.

Automobilka zmenila vizáž auta bez toho, aby dostalo tie obrovské ľadvinky, ktoré má veľa ľudí v zuboch. Vizáž je teda decentná a prichádza s novým predným nárazníkom, ale aj so svetlami, ktoré môžu byť vybavené laserovým systémom. Celý predok pôsobí nižšie ako pri pôvodnej verzii modelu. Podobné zmeny čaká aj verziu s balíkom doplnkov M.

Foto: BMW

Reálne sa nemenila veľkosť auta, veď prebehla len LCI, čiže inovácia v životnom cykle. Dĺžka je teda 5,09 metra, pričom rázvor 3,07 metra ponúka dostatok priestoru aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Zostali aj bezrámové dvere a tiež spojler, ktorý sa automaticky vysúva pri rýchlostiach nad 120 kilometrov za hodinu. Pre nedočkavcov BMW nechalo tlačidlo, ktorým sa dá vysunúť už pri pomalej jazde v mestskej kolóne.

Najvýraznejšou interiérovou zmenou je nový systém BMW Live Cockpit Professional. Ten ponúka dva displeje, jeden pred vodičom a druhý v strede prístrojovej dosky. Funguje bezproblémovo nielen s bezdrôtovým Apple CarPlay, ale tiež s Android Auto tiež bez použitia káblov.


Foto: BMW

Najväčšou zmenou však bude to, čo je pod kapotou. Naoko všetko vyzerá ako doteraz, ale každý jeden agregát bude mať doplnok vo forme 48V hybridného systému s elektromotorom dosahujúcim 8 kW (11 k). Aj keď sa to nezdá veľa, tak pomáha vozidlu pri zrýchlení a tiež pri konštantnej rýchlosti znižovať spotrebu. Systém dokáže vypnúť motor už pri rýchlostiach pod 15 kilometrov za hodinu a dobrzďovaní napríklad do križovatky.


Foto: BMW

Všetky motory budú spĺňať emisnú normu Euro 6d a budú mať osemstupňovú automatickú prevodovku ZF. Nová verzia prevodovky je ľahšia. Pre príplatkovú športovú prevodovku budú štandardom pádla pod volantom a systém Launch Control. Výbornou správou je, že BMW pre 6 GT ponúkne aj natáčanie zadnej nápravy, teda skôr ho neodstráni z ponuky.

V ponuke asistentov pribudne tiež možnosť vrátenia o 40 sekúnd, ktoré si auto zapamätá a dokáže podľa nich vycúvať napríklad z parkovacieho miesta. Ako návrat v prípade nehody to zatiaľ nefunguje. Na trhu sa objaví nové GT v júli tohto roka a základná cena je stanovená na 62 800 eur. Cena je zatiaľ pre nemecký trh. Vozidlo BMW produkuje v Dongolfingu, po boku osmičky a sedmičky.


Foto: BMW

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: BMW

NAJČÍTANEJŠIE V BLOGU
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Každý motor v BMW radu 6 GT bude využívať hybridný systém