MINI vylepšilo svoj najväčší model Countryman

MINI, ktoré mini vôbec nie je, Countryman, sa vo svojej druhej generácii dostal do polovice životného cyklu, čo znamená jediné, nutnosť faceliftu. A na prvý pohľad to vôbec nie je zásadná zmena, najmä v dizajne mestského crossoveru.

Ak niekto uvažuje nad Range Roverom Evoque, tak musí automaticky mať v hľadáčiku viacero štýlových crossoverov, kam sa Countryman bez pochýb radí. Trochu upravený predok má nové svetlá, ktoré sú štandardne vybavené LEDkami, zmenená je maska chladiča a pribudli nové tvary zliatinových diskov. Výrazne veľkou zmenou prešli zadné svetlá s polovičnými britskými vlajkami ako majú menšie modely.

Foto: MINI

Interiér tiež nebolo treba veľmi meniť, avšak pribudol nový displej pred vodičom,  ktorý nahradil tradičné prístroje pred vodičom. Tento istý druh displeja už tróni v elektrickom Mini a tiež v trojdveráku John Cooper Works GP.

Zmeny sa nedotkli ani motorov. Základom bude trojvalec s objemom 1,5 litra. Má výkon 100 kW (136 k). Ale to je verzia Cooper. Cooper S bude mať dvojliter s výkonom 140 kW (190 k). No a na vrchole ostáva stále dvojliter v John Cooper Works Countrymane, ktorý dosahuje až 225 kW (306 k). Už pred faceliftom bola táto verzia naozaj šialená, ale v dobrom zmysle slova. Zrýchlenie je stále perfektné a jazda pripomína menšie auto. Ako jediná benzínová verzia má štandardne pohon všetkých kolies All4. Pre Cooper a Cooper S je štvorkolka za príplatok.


Foto: MINI

V ponuke ostanú aj naftové verzie Cooper D s dvojlitrom a 110 kW (150 k), prípadne Cooper SD prinášajúci 140 kW (190 k). Obe verzie sú štandardne predokolkami, ale za príplatok majú pohon všetkých kolies All4.

Zaujímavosťou je, že Countryman ponúka stále aj plug-in hybrid. Ten kombinuje základný trojvalec s objemom 1,5 litra s elektromotorom a celkovo má 165 kW (224 k). V kufri má batérie s kapacitou 7,6 kWh, ktoré pri plnom nabití stačia na 30 kilometrov jazdy. Nabíjať sa dá aj z domácej 220V siete, čo znamená, že za noc sa na ďalší deň nabije určite. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu, v hybridnom režime a podľa WLTP, na úrovni 1,8 litra na sto kilometrov.

Veľké prekvapenie je, že sa MINI, aspoň na niektorých trhoch, zbaví manuálnej prevodovky v tomto modeli. Reálne sa nový Countryman začne predávať v lete tento rok.


Foto: MINI

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: MINI

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / MINI vylepšilo svoj najväčší model Countryman