Sedany nižšej strednej triedy nekončia, Hyundai má novú Elantru

Hyundai po celkom revolučnej Sonate predstavil aj novú generáciu modelu Elantra. Je však možné, že na náš trh sa nedostane, čo by bola veľká škoda, lebo zaujme výzorom a aj technologicky sa posunula omnoho ďalej. Pri postupne odchádzajúcich sedanoch v nižšej strednej triede je to teda stále príjemná správa, že práve Elantra pokračuje naďalej.

Na Slovensku by tento model mal jeden zásadný problém. Nie je ním Octavia, ale i30 Fastback, síce len o trochu menší liftback, ale predsalen praktickejšie balenie a jednoduchšie nakladanie do kufra. Najväčším konkurentom celosvetovo bude Toyota Corolla a na niektorých trhoch Mazda 3 Sedan, či sedan Honda Civic.

Foto: Hyundai

Nové tvary majú výrazné línie najmä na boku a predné dvere dokonca získali 3D vizáž, ktorá spája tri nezávislé línie. Prekombinovaný bok sa ale autu hodí a celkový tvar karosérie sa základnou siluetou najviac približuje k spomenutej Honde Civic. Zadná časť s prepojenými svetlami zase niekomu môže pripomínať koncept Vision iV, len tá to prepojenie vytvára pomocou písmen.

Interiér sa spolieha na veľké plochy skrývajúce displeje. Samotná čierna plocha sa tiahne od ľavého zrkadla, zahýba ku prístrojom pred vodičom a vracia sa naspäť do rovnakej výšky kvôli displeju infotainmentu. Pred vodičom je, podľa očakávania, displej miesto klasických kruhových prístrojov. Základné verzie budú mať v strede osempalcový displej, lepšie vybavené až 10,3-palcový. Infotainment ponúka možnosť využiť Apple CarPlay a Android Auto, ale už bez nutnosti použitia fyzického prepojenia káblom.


Foto: Hyundai

Nová Elantra bude chrániť posádku aj novými pomocníkmi. Núdzové brzdenie bude štandardom, rovnako ako asistent udržiavania v jazdnom pruhua systém monitorujúci bdelosť a reakcie vodiča. Do smartphonu môže majiteľ nahrať kľúč a odomykať priamo ním.

Elantra bude mať prvýkrát hybridný systém. Bude pozostávať z 1,6-litrového štvorvalca, ktorý je prepojený s elektromotorom. Spolu majú 104 kW (141 k) a 264 Nm. Svojou spotrebou tak môže konkurovať hybridnému systému v Toyote Corolle Sedan. Nehybridné verzie budú mať atmosférický dvojliter dosahujúci 110 kW (150 k) a 180 Nm. Vraj má pribudnúť aj verzia N-Line s vyšším výkonom a ešte drsnejšou vizážou.

Ak sa Elantra do Európy dostane, tak to bude najmä ako hybrid. Výroba nových vozidiel bude prebiehať vo fabrikách v Kórei a v americkej Alabame.


Foto: Hyundai

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Hyundai

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Sedany nižšej strednej triedy nekončia, Hyundai má novú Elan...