Renault Talisman si pri facleifte zachoval tvár, dôležité sú zmeny vnútri

Renault má svojho zástupcu aj v strednej triede. Je ním sedan a kombi s názvom Talisman. Odvtedy, čo nahradil Lagunu už prešlo dostatočne veľa času, aby prišiel s modernizáciou v strede životného cyklu modelu. Aktualizácia však neprináša nové motory.

Vizuálne zmeny prednej časti nie sú nijako zásadné. Transformáciou prešiel nárazník. V podstate to vyzerá, že mu pribudla len jedna horizontálna lišta. Dôležitejšia zmena, ktorú nie je na prvý pohľad, a najmä cez deň vidno, je použitie nových svetiel. Sú, po novom, maticové, čo znamená, že v noci dokážu prispôsobiť lúč a osvetlenie aktuálnym podmienkam na ceste. Všetky výbavy budú mať LEDkové svetlá štandardne.

Foto: Renault

Nové zliatinové disky sú pri faceliftoch tradíciou. Vzadu zase ako najväčšia zmena prichádzajú svetlá. Tentoraz však vylepšenie nie je skryté a spojené so zapnutím. Cez svetlá ide chrómový pás po celej šírke. Pozornejšie oko si všimne aj drobné vylepšenia dizajnu nárazníka.

Väčšie zmeny nastali v interiéri. Síce stále pôsobí podobne ako doteraz, ale nie je to úplne tak. Ešte aj volant nemusí hovoriť, že sa niečo udialo. Ale prístroje za ním môžu byť nahradené digitálnym panelom, ktorý je väčší ako doteraz a zobrazuje kompletne všetky informácie aj stav paliva a teplotu motora.

Stredová konzola si zobrala za vzor Espace. Výrobca do nej integroval nový systém EasyLink, ktorý je omnoho lepší ako R-Link. Je rýchlejší, lepšie reaguje na dotyk, dokáže vyhľadávať online a má krajšie spracované úžívateľské prostredie. Ako bonus prichádza kompletne samostatná klimatizácia pod displejom, ktorej funkcie už nebude nutné hľadať na výsuvnej lište.

Foto: Renault

Veľkou zmenou je odomykanie auta. Talisman už nebude mať senzory na kľučkách dverí. Keď je karta od auta v blízkosti vozidla, tak sa odomkne, pri vzdialení sa zamkne. V kľučkách bude miesto toho osvetlenie. Výrazným krokom vpred je použitie nového tempomatu. Ten dokáže konečne auto zastaviť a znova rozbehnúť. Doteraz skončil svoje fungovanie pri rýchlosti 40 kilometrov za hodinu, kedy musel vodič prevziať kontrolu nad spomaľovaním.

Motory sa meniť nebudú, lebo tie sa zmenili len nedávno. Prišli väčšie agregáty ako medzi benzínovými, tak medzi naftovými alternatívami. Základom na slovenskom trhu bude, na benzínovom poli, 1,8 TCe dosahujúci výkon 166 kW (225 k). Motor je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou s automatickým radením.

Naftové verzie budú mať objem 1,7 a 2,0 litra. Menší motor bude jediný kombinovateľný s manuálnou prevodvokou. Má výkon 110 kW (150 k). Väčší dvojliter príde s dvomi úrovňami naladenia. Základom bude 118 kW (160 k) a nad ním je 147 kW (200 k). Obe alternatívy budú spolupracovať výhradne so šesťstupňovým dvojspojkovým automatom.

Na niektorých trhoch bude dostupný aj slabší 1,7 BluedCi s výkonom 88 kW (120 k) a benzínovým základom bude 1,3 TCe s výkonom 118 kW (160 k).

Foto: Renault

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Renault

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Renault Talisman si pri facleifte zachoval tvár, dôležité sú...