Tak toto je vlajková loď koncernu, prichádza sedan DS9

Citroën musel ukončiť vývoj hydropneumatického podvozku, skončil aj model C6, Peugeot nahradil 607 menším 508 a tým celý koncern upustil od áut, ktoré sa dali zaradiť do vyššej strednej triedy. Teraz by na túto pozíciu mohol ašpirovať nový model DS9, aj keď, pravdepodobne ostane tesne pred bránami triedy na vrchole tej strednej.

Platforma EMP2 naznačuje, že bude mať DS9 spoločné korene s väčšinou ostatných modelov koncernu. A samotné zatriedenie do hierarchie má podporiť fakt, že automobil ponúkne rázvor konkurujúci BMW radu 5, dosahuje 2895 milimetrov.

DS9 sa hneď dá zaradiť medzi autá, ktoré patria do novovzniknutej značky. Predná maska chladiča a svetlá sú jasným znamením. Skôr ako na avantgardný dizajn stavil model DS9 na eleganciu, čo sa týka aj pohľadov zboku a pohľadu na zadnú časť. Najväčšia zaujímavosť je práve vzadu. Nie je to tvar svetiel, ale samostatná časť svetiel vo vrchnej časti zadného okna. To je odkaz na umiestňovanie týchto segmentov v minulosti.

Foto: DS Automobiles

Interiér znova neprekvapí, ak už niekto videl ten v modeli DS7. Veľa kože a alcantary vytvára naozajstný luxus a znova všetko pôsobí viac elegantne ako futuristicky. Väčšina atribútov je schovaná do veľkého dotykového displeja a o zvuk sa stará 14 reproduktorov.

DS9 bude podporovať druhú úroveň autonómnej jazdy, ktorý sa dá použiť na diaľnici a po použití smerovky dokáže samostatne zmeniť aj jazdný pruh. Pozostáva z adaptívneho tempomatu, systému udržiavania v pruhu a automatického brzdenia. Mimo diaľnic bude zase DS9 ponúkať automatické vyhadzovanie smeroviek.

Veľmi zaujímavým prvkom bude nový podvozok auta, ktorý má fungovať aktívne. Sleduje kvalitu cesty pred autom a dokáže nastaviť tlmiče a zabezpečiť tak ničím nerušenú atmosféru v kabíne. Auto bude mať aj LED predné svetlá, ktoré ponúknu niekoľko nastavení pre rôzne podmienky. Podobne ako v prípade Peugeotu 508 bude mať aj DS9 systém nočného videnia.

Foto: DS Automobiles

Zatiaľ prvým motorom, ktorý automobilka potvrdila je turbobenzín s hybridnou pomocou. Plug-in hybrid bude mať 11,9 kWh batériu a dojazd na elektrickú energiu 40-50 kilometrov. Na elektrickú energiu dokáže DS9 letieť až rýchlosťou 135 kilometrov za hodinu. Celkový výkon systému je pritom 165 kW (225 k).

Postupne sa do ponuky dostanú aj iné pohonné sústavy, vždy však budú hybridmi. Určite to bude verzia s výkonom 184 kW (250 k). Ešte trochu neskôr sa na trhu objaví aj výkonná verzia s pohonom všetkých kolies. Bude mať hybrid s výkonom až 265 kW (360 k). Každá z alternatív pohonu bude spojená s automatickou osemstupňovou prevodovkou. Začiatok predaja tej najslabšej verzie DS9 je naplánovaný na druhú polovicu tohto roka. Rovnako neskôr budú známe aj ceny, ale predpokladáme, že k cene Peugeotu 508 bude nutné prirítať približne 20 percent.

Foto: DS Automobiles

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: DS Automobiles

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Tak toto je vlajková loď koncernu, prichádza sedan DS9