Nový Volkswagen Caddy zmenšil rozdiel medzi osobnými a úžitkovými autami

Volkswagen predstavil novú generáciu svojho úžitkového auta Caddy. Práve táto generácia bude prelomová hneď z niekoľkých aspektov. Do kategórie pritiahne technológie, ktoré v nej doteraz Caddy nemalo a v budúcnosti ponúkne aj hybridnú verziu.

Prvá dôležitá vec je, že Caddy je postavené na platforme MQB, ktorá má väčšinou osobné aplikácie. Bude to znamenať komfortnejšiu jazdu a lepšie jazdné vlastnosti. Túto platformu používa napríklad aj Tiguan, Arteon, Passat, vlastne väčšina súčasného portfólia značky a teda takmer všetky crossovery okrem Touaregu.

Foto: Volkswagen

Pozitívom, ktoré ale nevyplýva z použitej platformy, je tiež aerodynamika novej generácie obľúbeného prepravníka. Kým predchodca dostal koeficient 0,33 pri testoch v aerodynamickom tuneli, novinka znížila hodnotu na 0,30. Na auto s takto veľkou čelnou plochou a funkčným tvarom je to nadpriemerná hodnota.

Caddy ostáva verný koncepcii dverí. Okrem predných klasických nebudú chýbať v ponuke bočné posuvné a dva druhy otvárania kufra. Výklopné dvere môžu nahradiť dvojkrídle otvárané do bokov. Volkswagen tiež zachová možnosť siedmich sedadiel a tiež dvoch rázvorov. O tom, že ponuka bude obsahovať rôzne verzie na prepravu nákladu a aj pasažierov ani hovoriť netreba, to je samozrejmé. Zaujímavá bude aj nová verzia Panamericana s terénnejším vzhľadom. Tá nahradí predchodcu, ktorý niesol označenie Alltrack. Pre väčšinu verzií automobilka ponúkne LEDkové predné svetlá, ale budú v príplatkovej výbave.


Foto: Volkswagen

Tak ako vo štvrtej generácii, ani v piatej nebude tretí rad sedadiel zakomponovaný do podlahy, ale bude možné vybrať sedadlá jednotlivo. Prispeje to nielen variabilite, ale najmä komfortu, keďže priestor na samotné sedadlo nie je tak obmedzený ako keď ho treba schovať úplne a voziť stále v aute.

Predná časť interiéru pripomína najnovší Golf. Tiež má rovnaké rozmiestnenie displejov a združený dotykový ovládač svetiel vľavo od volantu vo vrchnej časti prístrojovej dosky. Umiestnenie sa sem presťahovalo kvôli tomu, že zobrazuje aj kontrolky zapnutia jednotlivých druhov osvetlenia.

Caddy bude jedným z prvých takto veľkých úžitkových vozidiel, ktoré ponúknu displej pred vodičom nahradzujúci ručičkové prístroje. Ten je vizuálne prepojený s displejom v strede slúžiacim na zobrazenie informáčných a zábavných funkcií. Podporovať bude Apple CarPlay a Android Auto. Dokonca aj bezdrôtovo pripojené a bezdrôtové bude aj nabíjanie kompatibilných mobilných telefónov. Okrem veľkého prezentačného displeja budú v ponuke aj dva menšie.

Foto: Volkswagen

Veľkou vecou bude tiež použitie asistenčných systémov, ktoré doteraz v Caddy neboli. Takými bude napríklad Travel Assist, v ktorom je skombinovaný adaptívny tempomat s prediktívnou funkciou zmeny rýchlosti nielen podľa platných limitov a značiek, ale aj podľa tvaru zákrut a tiež udržiavanie v pruhoch. Tiež ponúkne monitorovanie vozidiel nachádzajúcich sa v mŕtvom uhle. Novinkou bude aj Trailer Assist, systém zjednodušujúci ovládanie auta s prívesným vozíkom. V praxi stačí ovládať natočenie auta a prívesu cez displej a stláčať pedál plynu a brzdy.

Volkswagen ponúkne pre Caddy zatiaľ relatívne slabé pohonné jednotky, najmä keď vezmeme do úvahy, že štvrtá generácia mohla mať až 110 kW (150 k) z naftového dvojlitra. Benzínovou pohonnou jednotkou bude 1,5-litrový motor TSI s výkonom 84 kW (114 k), ktorý môže mať šesťstupňovú manuálnu, alebo sedemstupňovú automatickú prevodovku s dvomi spojkami. Z tohto motora bude odvodená aj plynová verzia označená písmenami TGI.

Naftový motor bude len jeden, bude ním klasicky dvojlitrové TDI, ale bude mať niekoľko naladení výkonu. Najnižšie bude také ako mal kedysi naftový dvojliter bez prepĺňania. Základom teda bude 55 kW (75 k), nad ním bude 75 kW (105 k) a na vrchole bude zatiaľ 90 kW (122 k). Platforma MQB však podporuje aj použitie hybridného ústrojenstva. V budúcnosti určite príde a zatiaľ automobilka ponúka kombináciu 1,4 TSI a elektromotora s celkovým výkonom až 180 kW (245 k). Je to plug-in hybrid. Pre Caddy bude hybrid určite upravený s ohľadom na použitie vozidla.

Foto: Volkswagen

Na trhu sa nová generácia Caddy objaví už tento rok a ponúkne naozaj veľa verzií, od klasického plechového vanu až po luxusnejšie pôsobiacu sedemmiestnu verziu určenú na prepravu ôsob. Caddy bude veľmi dôležitým modelom, lebo automobilka postupne posúva do úzadia Touran a Golf Sportsvan už odstavila úplne. Bude tak alternatívou pre aj početnejšie rodiny.

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Volkswagen

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Nový Volkswagen Caddy zmenšil rozdiel medzi osobnými a úžitk...