Hybridné modely Fiatu, 500 a Panda, prinášajú nižšiu spotrebu

Pretlak hybridných a inak alternatívnych verzií vozidiel na trhu stále neutícha a do tohto kolotoča sa postupne zapája aj gigant Fiat, ktorý pod sebou združuje aj modely Chrysleru. Novými prírastkami do hybridného sveta budú najmenšie modely talianskej automobilky. Rovnaké ústrojenstvo dostanú Panda a 500.

Nové hybridné modely nebudú kričať, že nie sú klasickými autami. Hybridné ústrojenstvo je inkognito. Teda, až na odznaky na niektorých miestach auta. Pre tieto hybridy netreba ani dvierka na nabíjanie. Plug-in hybridná technológia sa do malých áut nedostala, vystačia si s mild hybridmi.

Tieto vozidlá sú len začiatkom masívnej elektrikcej ofenzívy. Nová verzia 500-vky s výlučne elektrickým pohonom je doslova za rohom a príde už onedlho. Všetky tieto vozidlá majú zásadnú úlohu v plnení stratégie koncernu, ktorú vedenie nazvalo e-Mobility.

Ale naspäť ku malým hybridom. Hybridný systém sa dá porovnávať s 1,2-litrovým štvorvalcom Fire, ktorý mal Fiat v ponuke doteraz. Ten dosahuje výkon 51 kW (69 k). Nový agregát FireFly má len tri valce, ale spolu s doplňujúcim elektromotorom dokáže celkovo ponúknuť 52 kW (70 k). Výkon však nie je všetko, dôležitejšie sú prevádzkové náklady.

Spotreba a emisie sa zlepšili v prípade 500-vky o 20 percent a v prípade Pandy Cross dokonca o 30 percent. Systém využívajúci integrovaný štartér s generátorom a lítiové batérie stále pracuje s 12V napätím. Pomáha lepšie naštartovať motor z režimu vypnutia pri Start-stop.

Foto: Fiat

Dôvodom na uprednostnenie hybridného vozidla môže byť aj ponuka úľav niektorých miest a krajín pre takéto vozidlá. Niekde je na základe hybridnosti auta posudzovaná aj výška parkovného, prípadne je obmedzený vjazd do miest.

Ako sme teda skonštatovali, výkon nového systému je 52 kW (70 k), ale krútiaci moment vrcholí hodnotou 92 Nm. Motor má dva ventily na valec a variabilné časovanie. Celý motor váži len 77 kilogramov. Systém štartér-generátor je namontovaný priamo na motore a poháňa ho remeň. Dosahuje výkon 3,6 kW a okrem prebudenia zo Stop fázy pomáha pri zrýchľovaní. Kapacita batérie je 11 Ah.

Samotné vypnutie motora do fázy Stop je možné už pri 30 kilometroch za hodinu. Deje sa tak pri brzdení a zaradení neutrálu. Systém tiež podporuje aj funkciu coasting, ktorá tiež vypne motor a necháva len pomaly padať rýchlosť. Celý hybridný systém je spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Výhodou hybridu bude, že motor je umiestnený o 45 milimetrov nižšie ako bol 1,2-litrový štvorvalec Fire a tým pádom má nižšie ťažisko, z čoho vyplývajú ešte lepšie jazdné vlastnosti.

Foto: Fiat

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Fiat

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Hybridné modely Fiatu, 500 a Panda, prinášajú nižšiu spotreb...