Obnovený Renault Megane bude mať aj hybridnú verziu

Vyzerá to tak, že hybridom sa nedá vyhnúť. Vidí to drvivá väčšina automobiliek a do nových a inovovaných modelov takéto technológie chtiac-nechtiac musí doplniť. Dôvod na tento postup je jednoduchý. Každá z automobiliek musí dosiahnuť určitý priemer emisií predaných vozidiel. A vie to aj Renault. Clio a Captur hybrid mať budú a teraz prichádza aj Megane s takouto technológiou.

Hybridný Megane automobilka predstavila v rámci faceliftu. Samotný facelift sa dotýka všetkých častí, aj keď zvonka je celkom nenápadný.Celkom badateľná zmena je na prednom nárazníku, ktorý má nový tvar a tiež má nové hmlové svetlá. Kompletne všetky verzie budú osadené LED svetlami. Aj toto zníži hmotnosť vypustených CO2, keďže majú nižišu energetickú náročnosť. Ráta sa predsa každá ušetrená stotina gramu.

Foto: Renault

Rovnako LEDkové budú štandardne aj zadné svetlá. Tie ale zmenili svoju vizáž a usporiadanie jednotlivých prvkov. Pôsobia trochu plochejšie, lebo predchádzajúce mali jemný 3D reliéf. Na druhú stranu, nové svetlá budú disponovať dynamickými smerovými ukazovateľmi. Aj facelift je dôležitý, lebo za existenciu mena predala automobilka až 7 miliónov kusov Megane. Zmeny sa týkajú nielen hatchbacku, ale aj kombi a tiež modelov RS.

Ešte dôležitejšie zmeny ako vonku sa udiali vo vnútri. Pred vodičom je nový displej, ktorý nie je segmentovaný ako doteraz, ale celý kompletne digitálny. Druhá fáza životného cyklu Megane bude mať 10,2-palcový displej zobrazujúci informácie o jazde priamo pred vodičom a nový bude aj kompletný stredový panel. Na prvý pohľad sa síce ponáša na ten pôvodný, ale tiež má väčší displej. Môže mať uhlopriečku až 9,3 palca a zbavil sa systému R-Link 2. Inovovaný Megane využije všetky prvky nového infotainmentu Easy Link s lepším ovládaním, rýchlejšími rekaciami na dotyk, modernejším rozhraním a tiež novými funkciami ako Google Search.

Zmenený je aj panel klimatizácie. Po novom je úplne samostatná a má aj zobrazovanie teploty nezávislé na hlavnom displeji. Slúžia na to malé displejíky v otočných krúžkoch nastavenia teploty. Väčšina funkcií sa dá ovládať priamo cez panel a tlačidlami. Pozornému oku v interiéri neunikne nové štartovacie tlačidlo a ani nový volant. Ten už sme mohli vidieť v novom Cliu. Bezrámikové spätné zrkadlo už je len príjemným bonusom.

Foto: Renault

Technologicky bude Megane na tom tiež ešte lepšie. Konečne sa dostane na adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a opätovného rozbehnutia. Doteraz bol funkčný len do 40 kilometrov za hodinu, pod touto hranicou sa vypol a vodič musel urýchlenie prevziať kontrolu. Nový tempomat bude súčasťou systému Easy Pilot, ktorý k nemu pridáva aj udržiavanie vozidla v strede jazdného pruhu. Druhou novinkou bude monitorovanie mŕtveho uhla pomocou radarov v rohoch zadného nárazníka, ktoré pomôžu aj pri cúvaní z parkovacieho miesta.

Športová verzia GT Line sa z ponuky vytratí a podobne ako pri Cliu ju nahradí RS Line. Veľkým prekvapením je inovovaná verzia RS. Športový hothatch už nebude mať základnú verziu s výkonom 206 kW (280 k), ale iba tú, ktorá ponúka 221 kW (300 k). Základné verzie by mali mať podvozok Sport a pre Cup bude treba siahnuť po verzii Trophy.

Foto: Renault

Najhlavnejšou novnikou však bude použitie plug-in hybridu. Ten bude mať celkový výkon 118 kW (160 k). V podstate ide o rovnaký systém ako má Captur. Ten používa 9,8 kWh batériu a využíva elektromotor spolu s 1,6-litrovým atmosférickým benzínovým motorom. Na elektrickú energiu dokáže vyvinúť až 135 kilometrov za hodinu, alebo dokáže prejsť až 50 kilometrov podľa WLTP v zmiešanom cykle. V mestskom sa dojazd na nabitie ešte predĺži na 65 kilometrov, stále podľa WLTP.

Ostatné motory budú spaľovať klasicky naftu a benzín. Zatiaľ jediným naftovým motorom bude 1,5-litrové BluedCi s výkonom 85 kW (115 k). Koncom roka v benzínovej zóne pribudne aj 1,0 TCe, ktorý bude mať výkon 88 kW (120 k). Na rozdiel od slabšej stokoňovej verzii v Cliu a Capture už bude mať priame vstrekovanie. Motor 1,3 TCe tiež ostane v ponuke s viacerými výkonmi.

Dodávky inovovaných modelov sa začnú v lete tohto roka.

Foto: Renault

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Renault

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Obnovený Renault Megane bude mať aj hybridnú verziu