Lada 4x4 bude príjemnejšia a komfortnejša po facelifte

Najskôr trochu histórie. Lada 4x4 je vlastne Lada Niva 4x4, ktorá stratila slovný názov len nedávno. Aj keď to je určite viac ako dva roky, tak je to stále, vzhľadom na vek vozidla, krátka doba. Niva ako taká je na trhoch už od roku 1977 a jej podstata ostáva stále rovnaká. Motor je podobný ako začal v roku 1993, ale teraz dostáva veľmi zásadný facelift, ktorý prináša niekoľko vylepšení.

Pod kapotou je stále 1,7-litrový štvorvalec s výkonom 62 kW (85 k). Stále je spojený s päťstupňovým manuálom a pákovým ovládaním pohonu. Stále má štandardne pohon všetkých kolies. Na stovku mu to trvá viac ako Bugatti Veyron potrebuje na trojstovku. Inak povedané, Lada 4x4 zrýchli na stovku. A zrýchli na ňu za 17 sekúnd. Maximum je pri tom tesne nad 140 kilometrov za hodinu. Takže pod kapotou sa žiadne zmeny neudiali.

Foto: Lada

Zvonka je to jednoduché, základná výbava Komfort ostala rovnaká ako doteraz. Avšak výbava s označením Urban s modernejšími nárazníkmi, ktoré pri predstavení dostali auto na hipsterskú alternatívu hodnú 21. storočia, má niečo naviac. V nárazníku sa objavili nové hmlové svetlomety okrúhleho tvaru. Doteraz jednoducho neboli.

Najdostupnejšie ruské terénne auto je celosvetovo známe a za svoj životný cyklus navštívila asi všetky svetové krajiny. Verzia pre nový modelový rok 2020 dostane však niečo, čo z legendárneho terénneho auta spraví vozidlo použiteľnejšie na každý deň, keď už to motor a podvozok veľmi neponúkajú.

Interiér je omnoho modernejší vďaka kruhovým ovládačom vetrania. Zámerne je napísané vetrania, lebo klimatizácia štandardne nie je. Tým sa dostáva do polovice deväťdesiatych rokov minulého storočia, kedy sa takéto ovládanie výraznejšie rozšírilo a u nás ho spopularizovala Škoda Felicia.

Foto: Lada

Druhým modernejším prvkom interiéru je digitálny displej pred vodičom. Nie, nie je to digitálny kokpit ako v Audi a všetkých iných automobilkách. Lada do 4x4 umiestnila digitálne počítadlo kilometrov. Po 42 rokoch na trhu je to naozaj výrazná inovácia, ktorá síce veľa neznamená, ale tiež dostáva auto aspoň na úroveň konca 90-tych rokov 20. storočia, kedy sa práve takýto kalkulačkový displej rozšíril.

 Komfortu však prospejú nové sedadlá. Nie sú síce testované AGR ako má napríklad Opel, ale sú vraj pohodlnejšie a cesta dlhšia ako 50 kilometrov je teda príjemnejšia a menej únavná. Pozitívom je však aj to, že mechanizmus sklápania pre prístup na zadné sedadlá je spoľahlivejší. To znamená, že zo zadných sedadiel sa určite dostanete von. Sedadlá budú dokonca, za príplatok, vyhrievané a 4x4 ponúkne aj elektrické ovládanie zrkadiel. To bude tiež za príplatok.

Foto: Lada

Predpoklad je, že základná cena 10 990 eur nebude príliš odlišná, ak nezasiahne pokuta zo strany Európskej únie vo forme pravidiel CAFE. V prípade potreby existuje aj alternatíva ku tomuto off-roadu. Je ním Suzuki Jimny, ktorý má síce cenovku o 5 500 eur vyššiu, ale má štandardne takú výbavu, ktorá je hodná dokonca väčšej sumy ako je reálny rozdiel. Plus ako bonus ponúka naozaj príjemnejšie cestovanie nielen na dlhé trasy, ale aj na krátke presuny. Jimny tiež prichádza s výkonnejším a hlavne úspornejším motorom. Na stovke je za menej ako 15 sekúnd a priechodnosť terénom je veľmi podobná.

Zdroj:Autobazar.sk

Zdroj foto: Lada

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Lada 4x4 bude príjemnejšia a komfortnejša po facelifte