Bestseller Škoda Octavia prichádza vo štvrtej generácii

Škoda odhalila štvrtú generáciu dôležitého modelu Octavia. Je to štvrtá novodobá generácia, nakoľko jedna už bola predtým v šesťdesiatych rokoch. Štvrtá generácia nadviaže na úspechy tej tretej a má veľkú šancu stať sa znova bestsellerom.

Nová generácia sa už zbavila toľko kritizovaných rozdelených svetiel a vydala sa cestou kombinovania dizajnových prvkov Scaly a Superbu. Veľa zdieľa aj so štúdiou Vision C, z ktorej vlastne vychádza aj samotný Superb.

Predstavenie Octavie nasleduje po predstavení Volkswagenu Golf, ktorý má niektoré riešenia príbuzné. Oproti predchodcovi český model narástol, dĺžka má naviac 19 milimetrov a šírka pridala 15 milimetrov. Celkovo to je teda 4689 a 1829 milimetrov. Kombi dokonca narástlo až o 22 milimetrov. Rázvor má rovnakú hodnotu 2636 milimetrov.

Väčšia karoséria prináša aj väčší vnútorný priestor. Iné usporiadanie pomoholo získať priestor na kolená pasažierov vzadu. Od čias kritizovanej prvej generácie, tej novodobej, nie je s týmto atribútom problém. Octavia štvrtej generácie ešte doplnila 5 milimetrov. Nárast zaznamenal aj batožinový priestor. Pri liftbacku pribudlo 10 litrov a celkovo je na 600 litroch. Kombi dokonca ponúkne o 30 viac a dostane sa na 640 litrov.

So stratou štvorokej vizáže dostane Octavia aj novú svetelnú techniku. V prípatkovej výbave budú, pre Škodu, prvýkrát použité maticové LED svetlá so schonosťou prispôsobiť svetelný lúč aktuálnym podmienkam na ceste. LEDky môžu byť aj v hmlových svetlách, ktoré nezaprú podobnosť s tými na inovovanom Superbe. Celá karoséria bola navrhnutá tak, aby mala čo najnižší aerodynamický odpor. Liftback má iba 0,24 a kombi iba 0,26.

Interiér sa najviac podal na Scalu so samostatne stojacim veľkým displejom. Displej je aj pred vodičom a zobrazuje, okrem štandardných informácií, aj mapu a funkciu asistenčných systémov. Displej pred vodičom má uhlopriečku 10,25 palca a v strede má buď 8,25, alebo tiež 10,25. Prekvapením je nový volant. Ten má iba dva lúče. Ponúka možnosť ovládať až 14 funkcii. Veľká zmena nastala aj na stredovom tuneli. Klasická páka automatickej prevodovky uvoľnila miesto malému prepínaču vďaka systému shift-by-wire.

Foto: Škoda

Ponuka motorov je očakávateľná a základ predstavuje litrový trojvalec dosahujúci 81 kW (110 k) a 200 Nm. Ten môže mať mild-hybridný doplnok. Štvorvalcový benzín bude 1,5-litrový TSI s 110 kW (150 k) a 250 Nm. Ten môže byť tiež elektrifikovaný, o čom bude hovoriť logo e-TEC.

Najvyšší výkon medzi benzínovými motormi ponúkne dvojlitrové TSI s 140 kW (190 k) a 320 Nm. Táto alternatíva bude kombinovaná výhradne s automatickou prevodovkou. Príde so zrýchlením na stovku v priebehu 6,9 sekundy a maximálnou rýchlosťou 232 kilometrov za hodinu.

Škoda sa nevzdá ani naftových motorov, ako sa to stalo pri Fabii. Octavia bude mať na výber aj dvojlitrové TDI s výkonmi 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k). S pohonom všetkých kolies môžu mať motory až 400 Nm. Alternatívou ku týmto konvenčným spaľovacím motorom bude možnosť kúpiť verziu s pohonom na stlačený plyn. Verzia G-Tec využije základnú verziu motora 1,5 TSI naladenú na 96 kW (130 k). Plynová Octavia bude mať na výber medzi manuálnou prevodovkou a DSG.

Foto: Škoda

Úplne najväčší výkon príde z hybridnej sústavy. Plug-in hybrid označený ako iV bude dosahovať 150 kW (204 k) a 350 Nm. Benzínovým základom bude 1,4 TSI. Motor spojený so šesťstupňovou prevodovkou DSG bude mať 13 kWh batériu. Tá umožní dojazd na jedno nabitie až 55 kilometrov. Hodnota je stanovená podľa meracieho cyklu WLTP. Nevýhodou plug-in hybridu bude menší batožinový priestor. Pre liftback to bude len 450 a pre kombi 470 litrov.

Pozitívnou správou je, že automobilka nezanevrela ani na modely Scout a RS, ktoré sa predstavia v priebehu roka 2020. Do predaja sa najskôr dostane populárnejšia karoséria kombi. Liftback bude oneskorený o pár týždňov.

Foto: Škoda

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Škoda

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Bestseller Škoda Octavia prichádza vo štvrtej generácii