Corvette nebude mať motor vpredu, ôsma generácia ide inou cestou

Koncern GM už so zmenou Corvette na koncepciu s motorom v strede špekuloval už 60 rokov. Ale vždy to došlo len do štádia konceptu a teórie. Z tohto sa vymanila až ôsma generácia modelu, ktorá špekulácie a teoretické návrhy pretavila do reality. Nová Corvette C8 má motor v strede ako európske superšporty.

Presun motora do stredu je hlavne dôležitý z hľadiska rozloženia hmotnosti. Je pravda, že bol vlastne v strede už aj doteraz, ale na opačnom konci. Výrazne sa má zlepšiť ovládanie auta. Dostáva sa do sekcie triedy, kde figuruje Audi R8, McLaren 720S a Ferrari F8 Tributo. Avšak oproti nim má základná verzie Corvette výrazne nižší výkon.

Pohon bude zabezpečovať 6,2-litrový motor V8. Základom preň sa stala verzia LT1, avšak prešiel toľkými zmenami, že konštruktéri posunuli označenie na LT2. Výkon 368 kW (500 k) dosahuje bez nutnosti prepĺňania. Motor poháňa zadnú nápravu, ale na to využíva výhradne automatickú osemstupňovú prevodovku. Auto má potenciál pohonu všetkých kolies. A určite sa časom objavia aj výkonnejšie verzie, keďže automobilka ukázala zatiaľ len tú najslabšiu.

Automobilka potvrdila, že na stovku sa dostane nová generácia Corvette za tri sekundy. To je asi toľko, čo potrebovala vrcholná verzia predchádzajúcej generácie, ZR1. Nový model je určený pre modelový rok 2020 a bude mať atraktívnu cenovku. V ponuke bude za zhruba rovnako ako súčasná siedma generácia. V USA to znamená do 60-tisíc amerických dolárov.

Foto: GM

Nový model sa na trhu objaví aj s logom a názvom Stingray. Už základný model bude mať dostatočne rozsiahlu výbavu, lebo ponúkne osempalcový dotykový displej v kabíne a 10 reproduktorov. Bude mať tiež elektricky nastaviteľné sedadlá, diaľkové štartovanie, či parkovaciu kameru. Ako bonus bude odnímateľná strecha typu targa.

Corvette bude mať aj režim Teen Driver. Rodič tak môže obmedziť niektoré funkcie na základe nastavenia niektorého z kľúčov. Robí záznam z toho ako sa vodič správa a následne si ho môže rodič prezrieť. Je to niečo ako Valet režim iných áut, ale trochu detailnejší. Predsa požičať tínedžerovi superšport s motorom v strede je úplne bežné, nie?

Foto: GM

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: GM

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Corvette nebude mať motor vpredu, ôsma generácia ide inou ce...