Slováci nie sú spokojní so službami pneuservisov

Slovenskí motoristi nie sú spokojní so svojím pneuservisom, tvrdí to takmer polovica z nich. V prieskume spoločnosti Vredestein, ktorý sa uskutočnil medzi 26. februárom a 19. marcom 2019 na vzorke 664 vodičov, žiada takmer tretina z nich reálnu záruku na kvalitu služieb pneuservisov. Možno aj preto viac ako polovica majiteľov áut hovorí, že najradšej sleduje výmenu obutia priamo pri vozidle, aby ju mohla kontrolovať.

Zdroj: Shutterstock

Najčastejším dôvodom je cena za prezúvanie. Zvyšujúcu sa náročnosť vodičov potvrdzuje druhý najfrekventovanejší faktor sťažností - je ním prostredie a čistota pneuservisu. Ceny za pneuservisné služby by mali byť nižšie alebo by aspoň mali zodpovedať kvalite, tvrdí 27 % respondentov.      

„Keď som platiaci zákazník, chcem sa tak aj cítiť," hovoria slovenskí motoristi, no v pneuservisoch to tak často nie je. Časté sú špina v prevádzke, biedna alebo žiadna čakáreň (chýba v 40 % prevádzok), nehygienické či absentujúce toalety (tie nemá polovica pneuservisov), stiesnené a preplnené parkovacie plochy. Celkové prostredie prevádzok, kam chodia vodiči meniť pneumatiky dvakrát ročne, vníma veľmi negatívne štvrtina z nich. Sú však aj také, ktoré idú s dobou, a v tretine je už dnes WiFi pripojenie, v polovici sú nápojové automaty.

Viac ako 16 % motoristov prekáža slabá úroveň služieb. Ide o uskladnenie pneumatík a tiež o poskytnutie náhradného vozidla, prípadne pick-up servisu, teda odvozu auta od zákazníka a jeho privezenie späť už v prezutom stave. Väčšina je však so službami spokojná a pneuservisy jej stále viac vychádzajú v ústrety. Takmer dve tretiny už dnes ponúkajú nielen prezutie, ale aj geometriu, opravy diskov a drobné autoservisné práce.

Až za týmito tromi výraznými faktormi nespokojnosti nasleduje kvalita obsluhy. Tam sa situácia evidentne zlepšuje. Korektnosť, vedomosti v odbore a znalosť sortimentu sa zdajú slabé len desatine vodičov. Podobnému počtu respondentov sa nezdá dlhé čakanie na termín - to je však v sezóne celkom bežným javom, s ktorým treba rátať a objednať sa v dostatočnom predstihu.

Väčšina rezervácií termínov sa stále deje telefonicky (63 %). Na osobný kontakt sa spolieha 16 % motoristov, len 7 % ľudí využíva moderné internetové rezervačné systémy. Osmina vodičov verí svojmu šťastiu a ide prezúvať naslepo bez objednávky, čo sa najmä v sezóne rovná dlhému čakaniu.

 

Zdroj: TASR

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Slováci nie sú spokojní so službami pneuservisov