BMW M3 Touring od AC Schnitzer bude mať výkon M5 Competition

Nemecký výrobca doplnkov a tunigových častí AC Schnitzer patrí medzi tých najtradičnejších úpravcov BMW. Výrobca preto, lebo niektoré komponenty vyrába a necháva vyrábať. Vlastne celá prestavba je tak intenzívna, že môže takmer evokovať prístup, ktorý mal úpravca Alpina ešte donedávna. AC Schnitzer má prístup k úplne novým modelom a preto sa podujal aj na úpravu M3 vo verzii kombi označenej Touring.

Najskôr si ale priblížme pôvodný model. Je to, ako už názov naznačuje, kombi verzia obľúbeného športového vozidla, ktorá prináša praktické riešenia. Doteraz BMW radu 3, resp. M3 verziu kombi nemalo a je to preto prvýkrát, čo niečo takéto v ponuke je. BMW M5, naproti tomu, kombi už dávnejšie prinieslo. BMW M3 Touring, ako ho automobilka nazýva, má štandardne výkonnejšiu pohonnú sústavu dosahujúcu 375 kW (510 k) a štandardne má spojenie s osemstupňovou automatickou prevodovkou a hlavne pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Ten favorizuje zadnú nápravu a má aj režim, ktorý posiela všetok výkon dozadu. Už tento základný recept je na jazdu fantastický a nečudo, že bude mať úspechy. Ale aj tak sa dá niečo posunúť do vyšších sfér. Ukázal to práve úpravca AC Schnitzer so svojou kreáciou.

Zdroj: AC Schnitzer

Základom všetkého je iné odladenie agregátu. Radový šesťvalec s objemom tri litre má v základnom vyladení AC Schnitzer výkon 434 kW (590 k) a krútiaci moment 750 Nm. Druhá verzia, ktorá je výkonnejšia, má hodnoty posunuté až na 454 kW (617 k). Krútiaci moment ostáva rovnaký. Avšak toto nie je jediná zmena, ktorú by M3 od AC Schnitzer využila.


Zdroj: AC Schnitzer

Úpravca ponúkne aj znižujúce pružiny, ktoré dokážu dostať predok k zemi o 15 až 20 mm. Zákazníci však môžu siahnuť aj po kompletnom podvozku. V ponuke budú aj disky AC3, alebo AC1, ktoré budú mať priemer 20 palcov a budú mať buď strieborno-antracitový povrch, alebo čisto antracitový. To platí pre AC1. AC3 prídu s podobnou schémou, ale nebudú úplne antracitové.


Zdroj: AC Schnitzer

Významné zmeny karosérie neprichádzajú, ale pribúdajú rôzne aerodynamické prvky naviac. V prednej časti je najvýraznejší spodný spojler nárazníka, ktorý zvyšuje prítlak až o 40 kilogramov pri rýchlosti dvesto kilometrov za hodinu. Zadný spojler zase zvyšuje, pri rovnakej rýchlosti, prítlak až o 20 kg. Nový difúzor má okrem aerodynamického efektu aj vizuálnu funkciu. Poskytuje miesto pre 4 koncovky výfuku s karbónovými časťami. Vylepšenie vizáže prichádza aj v prípade kapoty a blatníkov.


Zdroj: AC Schnitzer

Interiér štandardnej M3 je už dostatočne športový, najmä ak si priplatíte za nekompromisné sedadlá, ale v tomto prípade je možnosť ozvláštniť ho vylepšeným AC Schnitzer volantom. Môže byť čalúnený buď perforovanou kožou Nappa a čiernou alcantarou, s bledo šedým prešívaním. Tu však AC Schnitzer dokáže ponúknuť viacero možností a aj farebných kombinácii. Výraznou zmenou sú tiež hliníkové pádla na prehadzovanie prevodov, ktoré sú výrazne väčšie a majú tak väčšiu plochu, ktorá sa lepšie triafa v zákrutách. Zmenou prešli aj pedále, ale to je taký štandard.

Ceny uvedených zmien AC Schnitzer neuvádza, ale určite skôr, či neskôr, pribudnú na stránke a ukážu aká je finančná stránka vylepšovania vozidla. V každom prípade verzie s kompletnou prerábkou od AC Schnitzer majú podobnú možnosť udržania hodnoty ako kreácie od Alpiny.


Zdroj: AC Schnitzer

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: AC Schnitzer

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / BMW M3 Touring od AC Schnitzer bude mať výkon M5 Competition