Alpina XB7: ešte viac výkonu a ešte viac svetiel

Začlenenie značky Alpina priamo do materského BMW má určité výhody. K novým modelom sa súčasť automobilky dostáva omnoho rýchlejšie ako predtým samostatný subjekt. To znamená, že už pri predstavení inovovaného modelu X7 mala Alpina v rukách čiastočne hotové dielo, ktoré predstavila o niečo neskôr.

Nová verzia veľkého SUV prináša podobné zmeny s akými prišla aj štandardná alternatíva. Tým myslíme najmä rozdelené predné svetla, ktoré majú akési dve poschodia, pričom vo vrchnom poschodí bývajú LEDkové denné svetlá a v spodnom LEDkové a laserové stretávacie a diaľkové svetlomety. V strede je, samozrejme, veľký otvor vo forme masívnych ľadviniek.

Foto: Alpina

Alpina naozaj nemusela veľa robiť a pribudol, ku M-paketu len decentný podnárazník s nápisom Alpina v strednej časti, tak ako to býva zvykom. Úpravca, teraz už súčasť automobilky, sa nedotkol ani podsvietenia masky chladiča. To ostáva na svojom mieste a v noci pri parkovaní vytvára naozaj zaujímavý imidž obrovskému automobilu.

Podobné zmeny ako vpredu sa udiali aj vzadu, čiže jemné retuše dostal nárazník a poskytol tak miesto inak tvarovaným koncovkám výfuku, ktoré sú pekne zapustené a tvoria súčasť celého dizajnu. V základnej konfigurácii stojí Alpina XB7 na diskoch s priemerom 21 palcov, ale za príplatok sú klasické 20-lúčové s priemerom až 23 palcov. Obutie pre Alpinu dodáva firma Pirelli a spredu má rozmer 285/35 R23 a vzadu dokonca až 325/35 R23. Za týmito masívnymi diskami s obrovskými pneumatikami sú štvorpiestikové brzdy Brembo, teda na prednej náprave.


Foto: Alpina

Tak isto decentne ako pristupuje Alpina ku exteriéru, pokračuje s veľmi jemnými zmenami aj v interiéri. Logo na volante je jedna časť, špeciálne čalúnenie druhá časť. Nechýba samozrejme ani odznak s označením, že toto nie je obyčajné BMW X7, ale prešlo dielňu Alpina.


Foto: Alpina

To najdôležitejšie sa však udialo pod kapotou masívneho vozidla. SUV s dĺžkou 5,15 m dostalo 4,4-litrový motor V8 s kódovým označením S68, ktorý má mild hybridnú technológiu. Ponúka výkon až 470 kW (640 k) a krútiaci moment 800 Nm. Práve krútiaci moment je zaujímavý tým, že je dostupný od 1800 do 5600 otáčok. Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá, ktoré všetky aj zatáčajú, cez osemstupňovou automatickú prevodovku. S takýmto agregátom dokáže Alpina XB7 vybehnúť na stovku za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 290 km/h. Práve tu prichádza akvizícia značky Alpina ako výrazné plus, lebo Alpina nie je súčasťou dohody o limitovaní maximálnej rýchlosti na 250 km/h. Ak by ste chceli náhodou zvážiť svoju účasť na šprintérskych podujatiach na 400 metrov, tak z pokoja zvládne tento model danú vzdialenosť za 12,4 sekundy.


Foto: Alpina

Alpina trochu poladila aj podvozok. XB7 má systém vyrovnávania náklonov karosérie a zlepšovania stability. Pozostáva z adaptívneho podvozku, ale svojej má v tejto rovnici aj pohon všetkých štyroch kolies xDrive a elektronicky nastaviteľný samosvorný diferenciál. Uzamknutie je závislé od faktorov ako rýchlosť rotácie kolesa, koeficienty trenia a natočenie volantu.

Keďže sa značka Alpina stala súčasťou BMW, bude ju možné kúpiť aj na viacerých trhoch. Predpokladáme, že takým bude aj slovenský. Odhadovaná cena je na hodnote 150 000 € a prvé dodávky môžeme očakávať v prvých mesiacoch budúceho roka. Alpina teda štartuje svoju novú etapu života naozaj vo veľkom. Dokonca v najväčšom, čo BMW ponúka.


Foto: Alpina

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Alpina

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Alpina XB7: ešte viac výkonu a ešte viac svetiel