Koľko kapacity stratila Tesla za 3 roky?

Tesla, tak znie aktuálny hit sveta elektromobilov. Tesla je značkou, ktorá je vo svojej sfére špičkou. Teda, keď už nie kvalitatívnou, tak minimálne technologickou a inovatívnou určite Priniesla svetu ideu masového používania elektromobilov, ako primárne auto. Iste, reálny dojazd je výrazne nižší, ako ten papierový, avšak stále sa americká automobilka teší značnej popularite. Ako je na tom ale po nejakej dobe bežného používania?

Len na pár rokov

Kúpa elektromibilu je často krát argumentovaná ekologickosťou a následnými nízkymi prevádzkovými nákladmi. Realita ukazuje, že to nie je celkom pravda. Výroba napríklad takých batérií je energeticky mimoriadne náročná a teda rozhodne nie ekologická, rovnako aj životnosť článkov v batériách je nízka a časom budete musieť novú batériu kupovať za pomerne veľké peniaze. Na portáli autoweek.nl sa o svoju skúsenosť podelil aj jeden právnik, ktorý si Teslu kúpil pred 3 rokmi.

Zdroj foto: autoweek.nl

Tento pán má svoju Teslu Model 3 už 3 roky. Zaujímalo ho, nakoľko závažný je problém s vybíjaním sa batérie a jej klesajúcou kapacitou. Auto používal právnik naozaj intenzívne, avšak rozhodne nie neprimerane. Za 3 roky s ním najazdil 137 000 km. To je okolo 3 800 km mesačne. Naozaj dosť, avšak pri používaní auta súkromne aj služobne to nie je nič neprimerané. Aj preto tohto právnika zaujímalo, aký veľký pokles jeho batéria zaznamenala. Šlo pritom o ukážkové používanie, auto vždy nabíjal cez noc a nie naplno, rýchlonabíjačku používal tak raz mesačne. Naozaj príkladné nabíjanie, očakávaný pokles tak bol minimálny. Realita ho však nepríjemne prekvapila, z pôvodnej kapacity cez 74 kWh ostalo len nejakých 66 kWh. To je pokles okolo 11%. Právnika to nemilo prekvapilo. Aj keď pripúšťa, že auto viac ako 10 rokov mať nebude, uveduomuje si, že na jeho predaji napríklad aj o rok s ešte nižšou kapacitou batérie len prerobí. A to je najväčší problém súčasných elektromobilov. Ich batéria možno zvládne aj 10 rokov, no následná výmena vyjde tak droho, že už nebude dávať ekonomický zmysel. No a ak takéto auto predáte skôr s vybitou batériou, riskujete aj 90%-tnú stratu hodnoty. Ani jedno neznie ako výhra.

Zdroj foto: autoweek.nl

Zdroj foto: autoweek.nl

Zdroj: autoweek.nl

Zdroj foto: autoweek.nl

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Koľko kapacity stratila Tesla za 3 roky?