Ford Everest je vlastne Ranger SUV, len nie pre nás

Po tom, čo Ford ukázal nový model Ranger, bola len otázka času kedy sa objaví aj nový Everest. Ten je odvodený práve od pick-upu a prináša odolné SUV či skôr ozajstné terénne auto s veľkým priestorom a s rámovým podvozkom, ako sa na off-road patrí.

Na základe Rangeru teda vzniklo SUV s tromi radmi sedadiel, ktoré ťaží z noviniek využívaných aj pracovnú karosériou vozidla. Oproti predchodcovi má o 50 milimetrov rozšírený rozchod kolies, čo znamená lepšiu stabilitu na cestách a oproti Rangeru má zase zlepšené tlmiče, ktoré ešte lepšie spracúvajú terénne nerovnosti. To je logické, lebo Ranger musí mať tuhšie nastavenie kvôli užitočnej hmotnosti.

Foto: Ford

Vizuálne sa Everest od Rangeru síce líši, ale prednú časť majú takmer navlas rovnakú a je okamžite jasné, kde našiel Everest svoj základ. Väčšie zmeny začínajú až pri zadných dverách. To, že strecha je predĺžená a zmizla typická ložná plocha pick-upu je úplne očividne. Ale kvôli lepšiemu prístupu do interiéru bolo nutné predĺžiť aj dvere.

Zadné svetlá už však s Rangerom nemajú nič spoločné. Sú omnoho širšie a vizuálne prepojené lištou s názvom modelu. Sú osadené LEDkovými prvkami a, dá sa povedať, že možno vyzerajú lepšie ako na súčasnom Exploreri. Vedeli ste, že práve tento model stále používa na niektoré prvky žiarovky?


Foto: Ford

Vnútorne zmeny sú však tým základným hnacím motorom, ktorý donútil Ford pripraviť tento model. Tou najhlavnejšou zmenou je použitie troch radov sedadiel. Veľmi pozitívnou správou je použitie najnovšieho informačno-zábavného systému SYNC4. Tak ako je to pri niektorých modeloch cool, využíva 10-palcový dotykový displej umiestnený vertikálne. Ale to sme základnej verzii, lepšie vybavené verzie ponúknu 12-palcový displej. Podobne je to aj s displejom pred vodičom, kedy v základe máme 8 palcov a v lepších výbavách je uhlopriečka až 12,3 palca.


Foto: Ford

Najvýkonnejším motorom, ktorý Everest ponúkne bude trojlitrový V6 spaľujúci naftu. Podľa toho, na ktorom trhu sa bude Everest predávať, príde aj menší štvorvalec objemom dva litre, ktorý môže mať jedno alebo dve turbá. Alternatívou k naftovým agregátom bude 2,3-litrový EcoBoost, ktorý poznáme z viacerých implementácii, napríklad z Mustangu, či Focusu ST. Z prevodoviek bude na výber 6-stupňový manuál, alebo 10-stupňový automat.

Everest bude stále terénnym vozidlom s rámovým podvozkom, čo podčiarkuje jeho terénne schopnosti. Zaujímavé štatistiky sú, že dokáže prebrodiť až 80-centimetrovú rieku, alebo skôr vodnú plochu. Strecha má za jazdy maximálnu povolenú záťaž 100 kilogramov, avšak pri zastavenom aute je táto hmotnosť zvýšená až na 350 kilogramov. Toto sa bude hodiť najmä pri používaní strešných stanov a kempovaní v prírode.


Foto: Ford

Výbava bude obsahovať tristošesťdesiat-stupňovú kameru, či maticové LED svetlá, ale aj adaptívny tempomat a systém udržiavania v pruhu. Ford pre Everest ponúkne aj automatické vyhýbacie manévre, keby náhodou nebolo automatické brzdenie dostatočné na zabránenie nehode. Príjemnou stránkou veci je, že Ford pre Everest pripravil aj automatické parkovanie, ak nájdete dostatočne dlhé parkovacie miesto. Využíva na to senzory po obvode vozidla a kamery.

Jedinou nevýhodou Everestu je teda, že nebude dostupný v Európe a nebudeme si ho teda môcť kúpiť, iba individuálne doviezť. V každom prípade to vyzerá na naozaj poctivé terénne auto, ktoré dokáže zdolať aj ťažšie nástrahy.


Foto: Ford

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Ford

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Ford Everest je vlastne Ranger SUV, len nie pre nás