Škoda Vision IN naznačuje sériový model, má to však háčik

Škoda ukázala model Vision IN, ktorý je malým crossoverom na štýl a veľkosť Volkswagenu Taigun. Práve príbuznosť s modelom dáva náhľad to potenciálneho mechanického sveta budúceho modelu. Ako je pri Škode už tradíciou, koncepty označuje slovom Vision a spravidla sa niečo z nich do sériovej produkcie aj dostane.

Hlavným háčikom pri modeli vychádzajúcom z tohto konceptu bude geografická dostupnosť. Tým, že bol predstavený v Indii je jasný aj primárny trh. Dizajnéri vzali platformu MQB A0, ktorá je aktuálna v koncerne a používa ju aj Taigun a postavili na nej nové auto.

Teda, zatiaľ nepostavili sériové auto, ale reálny model bude veľmi príbuzný práve konceptu. S LED prednými svetlami sa dá počítať aj v produkcii, rovnako ako s dvomi segmentami predných svetiel. Celkom prekvapením je podsvietená maska chladiča, niečo podobné ako má aj BMW X6. Je to večer na parkovisku možno príjemná zábavka, ale trochu horšie to bude pri prípadnom náraze a výmene. V indických podmienkach a premávke o ťukance naozaj núdza nie je.

Foto: Škoda

Z konceptu do sériovej produkcie sa nedostanú ani maličké spätné zrkadlá. Tie budú skôr štandardnej veľkosti ako má automobilka na modeloch v súčasnosti. Našťastie aj použitie zrkadiel, napríklad zo Scaly, nebude problém, lebo dizajnový jazyk je rovnaký, nebudú ako päsť na oko. Určite sa nedá počítať s 19-palcovými zliatinovými diskami. Tie do sériovej produkcie základného modelu zatiaľ, v mainstreame, dotiahol len Renault s modelom Scenic. Určite sa zmenia aj kľučky a vyskakovacie nahradia tradičnejšie s klasickou vizážou.

Trochu väčšia výzva bude pretaviť do reality interiér. Ten v koncepte používa hojne oranžovú farbu a tvary, ktoré sú ešte stále trochu futuristické. Skôr miesto konceptovej prístrojovej dosky vidíme derivát toho, čo má aktuálne Scala a Kamiq. To by aj sedelo, lebo rozmiestnenie prvkov má aj koncept rovnaké. Škoda bude, že Škoda nebude ponúkať oranžovú výstrednú interiérovú farbu, ale tú by si zvolilo naozaj málo zákazníkov a tým by sa výroba predražila. Takisto zmiznú parádne drevené obklady a sedadlá tiež budú tradičnejšie, možno z balíka Sport spomenutých dvoch modelov.

Foto: Škoda

Auto s dĺžkou 4256 milimetrov je trochu väčšie ako ná Kamiq a ponúka aj dlhší rázvor, čiže trochu viac miesta na zadných sedadlách. Z koncernovej ponuky motorov sa pre reálnu verziu Vision IN, ktorú automobilka predstaví v relatívne krátkom časovom horizonte, dostane zatiaľ 1,5-litrový radový štvorvalec TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ten je použitý aj pre koncept. Je sponejný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami. Na šprint na stovku potrebuje 8,7 sekundy, kým maximum je 195 kilometrov za hodinu. O štvorkolke sa nikto nezmieňuje, ale to je logické, v tomto segmente ju netreba. Ani Taigun ju nemá, nebude ju mať ani sériová verzia Vision IN.

A prečo India? Na to je naozaj jednoduchá odpoveď, pre automobilku je to jeden z najdôležitejších trhov, pre ktorý vyrába samostatné modely. Napríklad tamojší Rapid a ten Rapid, ktorý je u nás boli dve úplne rozdielne autá, ktoré zdieľali len spoločné meno. Pre krajinu, ktorá má už takmer 1,4 miliardy obyvateľov je samostatná ponuka úplne logickým krokom, naviac India nemá také krkolomné emisné normy ako Európa.

Foto: Škoda

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Škoda

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Škoda Vision IN naznačuje sériový model, má to však háčik