Štvrtá generácia SEATu Leon prináša aj hybridné pohony

SEAT má jeden z najúspešnejších modelov ten, ktorý sa volá Leon. Od začiatku výroby ho vzniklo až 2,2 milióna kusov. A je úspešný aj v súčasnej dobe, ktorá ešte stále praje crossoverom a SUV. Aj to je dôvod prečo nová generácia jednoducho musí byť veľmi dobrá.

Novú generáciu, v poradí už štvrtú, SEAT predstavil okamžite s dvomi karosériami. Okrem klasického hatchbacku bude v ponuke aj kombi Sportstourer. Je to príjemné zistenie, že kombi neustúpilo nejakému ďalšiemu crossoveru ako sa to niekedy stáva. Napríklad kombi Ibiza sa nevyrába, lebo jeho miesto nahradila Arona.

Samotná karoséria má štýl, ktorý sa síce dal očakávať, ale zároveň pôsobí veľmi príjemne a moderne. Predné svetlá sú kombináciou tvarov tých, ktoré sú na veľkom SEATe Tarraco a koncepte Formentor. Disponujú LED technológiou, pričom v každom svetele je až 22 samostatných LEDiek. Rovnaký druh osvetlenia využívajú aj zadné svetlá. Tie sú spojené svietiacim pásom, podobne ako na modernizovanom Tarracu.

Foto: SEAT

Obe karosérie narástli. Kratší hatchback bude mať o 86 milimetrov viac a celkovo tak bude merať 4368 milimetrov. Pri kombi znamená predĺženie prírastok až 90 milimetrov. Dôležitou správou je, že zväčšenie sa týka aj rázvoru. Ten narástol o 50 milimetrov pri oboch karosárskych verziách. Benefitovať z toho budú pasažieri na zadných sedadlách. Batožinový priestor má tiež veľmi príjemné hodnoty. Pre hatchback výrobca udáva 380 litrov. Pre tých, komu je to málo prichádza na scénu kombi, ktoré ponúkne až 617 litrov objemu.

Interiér je teda priestrannejší, ale je aj modernejší. Prístrojová doska má síce trochu strohé, ale nadčasové tvary. Väčšina fyzických tlačidiel zmizla a nahradil ich softvér. Nový informačno-zábavný systém zobrazuje svoje funkcie na 10-palcovom dotykovom displeji (pre základné modelu 8,25-palcovom), ktorý má v sebe zabudovanú aj sekciu na ovládanie klimatizácie. Nový systém sa inšpiroval ulicou Avenida Diagonal v Barcelone. Má také trochu šikmé tvary náhľadov. Celkovo nový Leon vytvorili v Barcelone a bude sa vyrábať vo fabrike Martorell. SEAT investoval 1,1 miliardy eur do tohto nového modelu.

Leon bude prvým kompletne pripojeným vozidlom. Pre modely s prevodovkou DSG automobilka zakomponovala malý prepínač režimov, ktorý je možné použiť vďaka systému shift-by-wire, kde nie je potrebné fyzické spojenie radiacej páky a samotnej prevodovky. Vylepšenia sa dočkal aj displej pred vodičom. Virtual cockpit bude mať trochu inú grafiku. Očakávať sa dá aj podpora Apple CarPlay a Android Auto, ale to na stredovom displeji a to aj bezdrôtová. Bezdrôtové bude aj nabíjanie kompatibilných mobilných zariadení.

Foto: SEAT

SEAT Leon stojí na platforme MQB-Evo, ktorú využíva aj nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf. To predurčuje aj použité motory. Z benzínovej škály budú dostupné verzie s objemom od 1,0 do 2,0 litra. Základný 1,0-litrový trojvalec ponúkne výkon 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k). Väčší 1,5 TSI zase príde s výkonom 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). Vrcholom benzínovej ponuky sa stane 2,0 TSI dosahujúce 140 kW (190 k).

Z naftovej ponuky bude stálicou 2,0 TDI. Známy motor ponúkne dve verzie, prvá bude mať 85 kW (115 k) a druhá 110 kW (150 k). Prvým alternatívnym pohonom sa stane, tak ako pri tretej generácii Leonu, hybrid kombinujúci benzín a plyn skrývajúci sa pod označením TGI. Ten bude pracovať s adaptovaným 1,5 TSI, ktoré bude mať nižší z dvoch ponúkaných výkonov, 96 kW (130 k). Špecifikom tejto verzie bude, že nádrže na CNG budú hrať prím, pričom nádrž na benzín bude len 9-litrová a bude slúžiť ako Range extender, aby auto došlo na prvú čerpaciu stanicu CNG po  vyprázdnení nádrží.

Novinkou v ponuke budú hybridné verzie. Ku motorom 1,0 TSI s vyšším výkonom a 1,5 TSI ponúkne SEAT možnosť mild hybridu eTSI. Motory pracujúce v Millerovom cykle a využívajúce doplnkový elektromotor posunú emisie motorov a spotrebu až o 10 percent nižšie ako rovnaké motory bez hybridného systému.

Foto: SEAT

Na vrchole pyramídy, aj hybridnej, aj celkovo bude eHybrid s výkonom 150 kW (204 k). Hybridný systém v plug-in vozidle bude pozostávať z 1,4 TSI a elektromotor schovaný v šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovke. Energiu pre elektromotor má uloženú v 13 kWh batérii.

Predaj modelu začne už tento rok a očakáva sa značný podiel hybridov na celkovom predaji.

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: SEAT

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Štvrtá generácia SEATu Leon prináša aj hybridné pohony