Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lada s 2,7 litrovým V8. Namiesto chladiča má radiátor!

Zdieľať na Facebooku 0

Rusko. Treba ešte niečo viac napísať? Iste, o tejto krajine koluje množstvo neopodstatnených vtipov, ktoré sú poriadne zveličené. No niektoré veci sú asi naozaj možné len v Rusku. Hlavne ak sa to týka úpravy automobilov. Rusi sú v tejto oblasti mimoriadne vynaliezaví, možno sú v tom aj jednotkou na svete. Niektoré projekty však absolútne nedávajú ani ekonomický, ani praktický zmysel. Do tejto kategórie zbytočných kuriozít sa radí aj táto Lada s 2,7 litrovým motorm.

Keď 1 motor sú vlastne 2

Ruský youtuber a zručný mechanik Vlad z kanálu Garage 54 je známy pre tie najbizarnejšie úrpravy áut, poväčšine ruských. Vo svojom poslednom projekte si vzal na mušku klasického Žiguláka s poriadne ambicióznymi plánmi. Dať dnes do obyčajného starého auta poriadne výkonný a objemný motor je mimoriadne zaujímavé, no dnes pomerne bežné. Vlad nie je konvenčným mechanikom, chcel to spraviť inak. Nevzal žiaden hotový 8 valcový motor, ale rozhodol sa pre komplikovaniejšiu cestu. Spojiť 2 klasické 4 valcové motory do jedného. Rozhodol sa ich uložiť za seba, ide tak v podstate o ten najdivnejší 8 valcový radový motor na svete. Celé to malo jeden háčik, 2 motory za sebou sú priestorovo náročnejšie, ako 1. Preto je v prednej časti diera, z ktorej motor trčí pred kapotu. No a poďme na ďalšiu šialenosť. Takúto sústavu by jednoducho klasický chladič neuchladil. Rus má aj na toto riešenie. Dali tu radiátor. Áno, klasický radiátor, ktorý kedysi niekoho doma zohrieval. Podstatné je, že to funguje!

Takúto sústavu bolo potrebné aj otestovať. Vlad s partiou sa vybrali na test zrýchlenia a pevnosti spojenia motorov. Samotné spojenie prekvapilo aj ich. Napriek tomu, že je kvôli motoru ťažisko poriadne posunuté dopredu, spoje bez problémov vydržali. Ďalšia časť spočívala v zrýchlení z 0 na 60 km/h. Prečo nie na 100 km/h? Lebo aj klasickej Lade to trvalo celú večnosť. Tak pozrime sa na zrýchlenie bežne, neupravenej Lady na 60 km/h. Jej to trvalo 6,5 sekundy za ideálnych podmienok na suchej ceste. Upravený špeciál to mal náročnejšie, nakoľko bol na zasneženej ceste. Síce s pneumatikami s hrotmi, avšak ani to neposkytuje 100%-tnú trakciu. S týmto handicapom sa na 60 km/h dostala Lada V8 za 6 sekúnd. Teraz sa naskytá otázka, či to všetko za 0,5 sekundy stálo. Testy sprevádzali mierne problémy, raz sa z radiátora vyvarila voda, v inom pokuse šiel motor na 7 valcov. Uvidíme, ako sa bude táto Lada vyvíjať ďalej, jej tvorcovia si s ňou ešte určite užijú.

Zdroj: Autobazar.sk, engineswapdepot.com, YouTube.com/Garage 54 ENG

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Lada s 2,7 litrovým V8. Namiesto chladiča má radiátor!