Range Rover Sport SV má karbónové disky a brutálny výkon

Britský Range Rover, ktorý je súčasťou automobilky Jaguar Land Rover prinesie novú verziu svojho modelu Range Rover Sport. Bude niesť označenie SV a bude stáť úplne na vrchole potravinového reťazca. Ponúkne najvyšší výkon, úplne šialené hodnoty a doplnky, ktoré doteraz dostupné neboli. V čom sa teda líši od ostatných vozidiel Range Rover Sport?

Land Rover predstavil prvé vozidlo, ktoré bude mať možnosť príplatku za 23-palcové karbónové disky, čo znamená ušetrenie až 36 kg hmotnosti. Za príplatok budú keramické aj brzdy, ktoré ušetria ďalších 34 kg. Karbónová kapota a dopĺňa celkovú úsporu až s hodnotou 76 kg. Štandardne bude vozidlo obuté na pneumatikách Michelin Pilot Sport AllSeason 4, ktoré budú mať vpredu rozmer 285/40 R23 a vzadu 305/35 R23.

Foto: JLR

V prípade použitia režimu SV mode, špecifického pre tento najšialenejší model, sa vozidlo priblíži k ceste ešte o 15 mm viac ako pri štandardnom športovom režime. Zlepší sa tiež odozva na plyn a na zatáčanie. Taktiež sa mení rýchlosť akou sa snaží prevodovka radiť prevodové stupne.

Kým v minulosti malo toto vozidlo verziu SVR s  päťlitrovým osemvalcom, nová verzia SV funguje iba so 4,4-litrovým osemvalcom, ktorý má mild hybridnú technológiu a je z dielní BMW. Má výkon 464 kW (630 k) a krútiaci moment 800 Nm. Je to o 44 kW (60 k) a 100 Nm viac ako v minulosti priniesol päťliter. Krútiaci moment 800 Nm je však dostupný len v režime Dynamic Launch Mode. V každej situácii máte 750 Nm. Aj to však znamená, že Range Rover Sport SV zrýchli na stovku za 3,7 sekundy a maximum bude obmedzené na 290 km/h. Napriek výrazným úsporám hmotnosti na čiastkových detailoch je stále hmotnosť Range Roveru Sport SV až 2560 kilogramov.


Foto: JLR

Range Rover Sport SV však prináša aj niečo ďalšie. Sedadlá budú vybavené vibračnou funkciou, ktorá bude reflektovať zvuky prehrávané aparatúrou s 29 reproduktormi a výkonom 1430 W, ktorú vyrába firma Meridian. Tá už dlhodobo spolupracuje s Range Roverom a tento systém nazvala Body and Soul Seats. Sedadlá budú vybavené aj možnosťou masáže, alebo skôr wellnessu, ako to automobilka nazýva. Na výber budú rôzne režimy nazvané Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic a Glow. Čo je na wellness súprave pravda je otázne a pokiaľ sa na tom niekto neodvezie tak to nezistí. Počas prvého roku bude Land Rover predávať toto rýchle vozidlo iba ako Edition One, dostupnú iba pre vybraných zákazníkov na základe pozvánky. Čiže z auta spraví ešte väčšiu exkluzivitu akou reálne je a bude stáť ďaleko nad 200 000 €, lebo bude vytvorený špeciálny hype.


Foto: JLR

A pritom tieto výkony nie sú až tak dychberúce, veď toto auto môže byť namierené aj proti Lamborghini Urus, ktorý ma výkonu ešte viac, ale zase nemôže mať 7 sedadiel. Taká istá je situácia s modelom Audi RSQ8, prípadne s Porsche Cayenne Turbo GT. Všetky tieto autá majú príliš veľa výkonu a ak by sme chceli nájsť najbližšieho konkurenta Range Roveru Sport SV, tak by ním bol Dodge Durango Hellcat, ktorý má tiež 7 sedadiel, teda aspoň má možnosť tejto výbavy a má výkon až 521 kW (707 k). Pritom stojí približne polovicu.


Foto: JLR


Foto: JLR

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: JLR

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Range Rover Sport SV má karbónové disky a brutálny výkon