Brabus 900 Superblack je šialený Mercedes GLS s výkonom 663 kW

Brabus je už dlhodobo jeden z najvýznamnejších úpravcov vozidiel Mercedes-Benz. Vôbec pritom netrochári a občas predvádza, že má už len krok ku tomu, čo predvádza Mansory. Tieto dve firmy sa niekedy predbiehajú, najmä, čo sa týka výkonov. Aktuálne Brabus disponuje výraznou zbraňou v tomto bojí vo forme úpravy najväčšieho benzínového SUV automobilky Mercedes s označením GLS.

Najnovšia alternatíva nesie meno Brabus 900 Superblack a posúva možnosti, ktoré predvádzala verzia AMG. Keby teda bolo náhodou výkonu v sériovej verzii málo, Brabus predvádza šialenú úpravu motora s dvomi turbami. Posúva jeho objem až na 4,4 litra, čo je nárast o 10 % a práve toto prináša posun ku výkonu 663 kW, alebo 900 koní. Už teda viete odkiaľ je číslo v názve. Maximálny krútiaci moment je 1 050 Nm, ale každému jasné, že by mohol byť aj vyšší, ale treba dbať na to, aby sa nerozpadla prevodovka následkom príliš masívneho prísunu sily.

Foto: Brabus

Nový výkonový arzenál v tomto modeli je dostatočný na to, aby sa Brabus 900 Superblack dostal na stovku za 3,6 sekundy a maximum mal 340 km/h. Štandardom pre normálne AMG GLS63 je zrýchlenie na stovku za 4,1 sekundy a maximum, pri priplatení za AMG Driver’s Package až 280 km/h.

Lenže zväčšenie objemu motora nebolo jedinou zásadnou zmenou. Agregát s ôsmimi valcami dostal kované piesty a kľuky. Zmenila sa aj forma kľukového hriadeľa. Automaticky prichádzajú aj nové turbá s maximálnym plniacim tlakom 1,4 baru. Aby mal motor aj dostatok paliva, pridal Brabus nové palivové čerpadlá s vyšším výkonom. Ďalšou dôležitou zmenou je aj použitie nového výfukového systému, ktorý má priemer rúr až 7,5 cm.


Foto: Brabus

Brabus siahol aj po úprave vzhľadu. GLS nie je výrazne rozšírené oproti svojmu klasickému AMG bratovi, ale má novú karbónovú masku s dvomi výraznými otvormi na prívod vzduchu. Tento štýl pridáva prednej časti výraznú agresivitu. Ďalšou výraznou zmenou môže byť použitie diskov s priemerom až 24 palcov a dizajnom nazvaným Monoblock Z. Označenie Monoblock znamená, že disky nie sú zložené z viacerých dielov. Čierna farba diskov ladí s ostatnými prvkami temnej karosérie. Všetky chrómové prvky zase nahradili rovnaké kúsky, ale lakované v tmavej farbe Shadow Grey.

Toto auto vlastne ani nemá konkurentov, veď kto by sa na takúto úlohu podujal? Možno niektorí z úpravcov BMW s verziou X7 M60i? To ešte uvidíme v budúcnosti.


Foto: Brabus

Ak sa vám ale Brabus 900 Superblack páči, tak jeho základná cena je takmer 400 000 €. Je to takmer trojnásobok toho, čo stojí základná verzia AMG GLS63. Vlastne najjednoduchšou cestou k podobným výkonom by bolo vziať Dodge Durango, ktoré má motor Hellcat a len ho trocha poštekliť. Jasné, jazdne by nebolo na tom tak dobre ako práve tento Brabus, ale výkonovo by sa Durango dostalo na veľmi podobné úrovne.

Toto nie je úplne prvá alternatíva od Brabusu, ktorá by mala výkon až takýto extrémny. Boli časy, kedy sa Brabus naháňal s ostatnými nemeckými úpravcami, s ktorými mal boj o najrýchlejšie sériové auto medzi sedanmi. Toto už akosi išlo do zabudnutia, ale rovnakých 900 koní ako Superblack má napríklad aj prerobený Mercedes triedy G.


Foto: Brabus

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Brabus

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Brabus 900 Superblack je šialený Mercedes GLS s výkonom 663 ...