Evasive Motorsport ukázal Hondu S2000 Type-R, ktorá nikdy nevznikla

Honda S2000 patrí, aj s odstupom času, medzi z najlepšie ovládateľné roadstery a najvyhľadávanejšie vozidlá so športovým charakterom. Je to z dôvodu ľahkosti konštrukcie a vysokootáčkových motorov. Avšak už niekoľko rokov je S2000 zahrabaná v minulosti a nevyrába sa. Tento problém nebráni niektorým úpravcom, aby zo zvyšných kusov vytvárali restomody.

Restomod Evasive Motorsport S2000R od je vlastne prerobenie pôvodného vozidla s modernejšími technológiami. V tomto prípade sa to naozaj podarilo a úpravca predviedol nádhernú prácu vo forme modelu S2000R.

Foto: Evasive Motorsport

Evasive Motorsport S2000R si berie inšpiráciu z vozidiel Type-R, ktoré boli v danej dobe. To všetko však posúva ďalej. Využívala klasický motor, ale vysokootáčkový F20 so 4 valcami nahradil úpravca novším prepĺňaným K20 z predchádzajúcej generácie modelu Civic Type-R. Výmena motora má za následok aj výmenu sania. To vyrába špeciálne firma Evasive a vyrába tiež aj niektoré ďalšie prvky. Napríklad vylepšené zvody. O management motora sa stará jednotka MoTec M140, ktorá zabezpečuje, aby všetko fungovalo dokonale spolu. Úpravca hovorí, že základná verzia môže mať presne taký výkon, ako mala predchádzajúca verzia Hondy Civic Type-R. To znamená 228 kW (310 k). To však nie je všetko, lebo toto číslo sa dá navýšiť, v prípade, že zákazník bude chcieť viac.


Foto: Evasive Motorsport

Pôvodná šesťstupňová manuálna prevodovka ostáva a je spojená špeciálnym medzikusom s motorom. Vylepšením prišiel samosvorný diferenciál, ktorý umožňuje lepšie využitie výkonu. O zastavenie sa starajú brzdy od Bremba so šiestimi piestikmi vpredu, kde sa roztáčajú brzdové kotúče s priemerom takmer 36 cm. Vzadu sú štvorpiestikové strmene a aj ručná brzda je špecialitou od Evasive, ktorá funguje s novými brzdovými kotúčmi vzadu. Krokom ďalej bude aj nový podvozok. Po novom ponúka nové stabilizátory a nové silentbloky.


Foto: Evasive Motorsport

Interiér modelu sa zmenil najmä odstránením klasických prístrojov pred vodičom, ktoré nahradil digitálny systém s názvom MoTec Screen. Nové sedadlá s alcantarovým čalúnením a karbónové dverové výplne sú náznakom toho, že tento roadster bude naozaj nekompromisný. Pár zmien je však aj vonku, pričom najviac kričí karbónový predný podnárazník, Predná časť z verzie 20th Anniversary S2000, rozšírené predné blatníky a veľa ďalšieho karbónu napríklad na krídle v zadnej časti. To, čo vidíte na obrázkoch je prototyp nula, Evasive Motorsports dokáže vylepšiť ktorýkoľvek prinesený kus, prípadne dokáže pomôcť aj so zháňaním auta samotného. Cena ešte stanovená nie je ale reálne si môžete o ponuku požiadať už teraz.


Foto: Evasive Motorsport

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Evasive Motorsport

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Evasive Motorsport ukázal Hondu S2000 Type-R, ktorá nikdy ne...