Prichádza ôsma generácia Volkswagenu Golf

Volkswagen predstavil jeden z hlavných pilierov svojej ponuky už v ôsmej generácii. Nový Volkswagen Golf stále ostáva hatcbhackom nižšej strednej triedy a oproti siedmej generácii dokonca prešiel zmenšením rozmerov.

Medzigeneračne sa zmenšila šírka o centimeter a rázvor stratil jeden milimeter. Celková dĺžka narástla na 4 284 milimetrov, čo predstavuje prírastok 26 milimetrov. Základný tvar teda ostal rovnaký a koeficient odporu vzduchu sa podarilo dizajnérom dostať na hodnotu 0,275.

Foto: Volkswagen

Poznávacie znamenie ôsmeho Golfu bude vpredu, predná časť ponúka nové svetlomety osadené LEDkami s adaptívnym lúčom. V každom svetle je 22 samostatných LEDiek, ktoré selektívne a podľa podmienok osvetlia vozovku a nepôsobia nepríjemne pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Táto svetelná šou nazvaná IQ.Light LED bude v príplatkovej výbave. Golf je tak tretím modelom Volkswagenu, ktorý reálne podobné svetlá dostane. Prvým bol Touareg a následne inovovaný Passat. Zadné svetlá budú tieť LEDkové.

Do interiéru sa dá dostať aj pomocou kompatibilného mobilného telefónu Samsung. Len treba nahrať virtuálny kľúč, ktorý je možné zdieľať napríklad s príslušníkmi rodiny. Nie je to o vymieňaní si telefónu, ale o posielaní kódu medzi samotnými telefónmi. Po nasadnutí je nutné dať mobil do určeného priečinka a následne je možné Golf naštartovať. Ani toto nebude sériová funkcia,bude v príplatkovej výbave.

Foto: Volkswagen

Vnútro, teda prístrojová doska, bude pozostávať najmä z dvoch displejov. Ten pred vodičom bude mať 10-palcovú uhlopriečku a zobrazí klasicky to, čo by bolo na ručičkových prístrojoch, alebo môže k zobrazeniu pridať aj mapu. Displej v strede, ovládajúci aj klimatizáciu, bude v základe s ôsmimi palcami. Na želanie bude mať tiež 10 palcov a menšie okraje. Digitálny prístrojový štít pred vodičom bude v štandardnej výbave. V ponuke však bude aj ďalší displej, pred vodičom môže mať ôsma generácia Golfu aj head-up displej s farebným zobrazovaním priamo na čelné sklo.

Prekvapením Golfu je aj shift-by-wire DSG, čiže plne elektronický volič prevodov. Malá páčka v strede pripomína tú, ktorú Porsche používa pre najnovšiu generáciu modelu 911. Eliminuje mechanické prepojenie medzi pákou a samotnou prevodovkou.

Pasažierov vzadu poteší trojzónová klimatizácia, ktorá je v nižšej strednej triede unikátom. Vodič zase môže využiť informácie, ktoré kompatibilné autá medzi sebou zdieľajú prostredníctvom systému Car2X. Ďalším systémom zjednodušujúcim jazdu bude Travel Assist. Ten dokáže až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu držať auto v pruhu a v zvolenom odstupe od ostatných vozidiel. Zatiaľ je jasné, že vodič bude musieť mať na volante ruku. Keď nebude mať, minimálne 15 sekúnd, tak sa ozve výstražná správa a zaznie tón, ktorý má vodiča upozorniť, aby chytil volant.

Foto: Volkswagen

Novinkou v Golfe bude množstvo hybridov. Z 11 dostupných pohonných sústav je hybridných až 5. Základný mild-hybrid bude mať v ponuke výkony 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k). Motory budú využívať 48V sústavu a štartér-generátor. Bez ohľadu na výkon budú mať všetky motory automatickú prevodovku s dvomi spojkami.

Druhou hybridnou alternatívou budú plug-in hybridy. Tie prídu s možnosťou nabíjania z elektrickej siete a tiež možnosťou jazdy výlučne na elektrickú energiu. V ponuke budú dve výkonové verzie. Slabšia ponúkne 150 kW (204 k) a výkonnejšia 180 kW (245 k). Výkonnejšia verzia bude niesť označenie GTE.

Foto: Volkswagen

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Volkswagen

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Prichádza ôsma generácia Volkswagenu Golf