Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Tatra predviedla bezkonkurenčné riadenie všetkých kolies celej nápravy. Aj osobitne!

  • Tlačiť
  • 16. 11. 2017
  • Zdieľať na Facebooku 0

Automobilová spoločnosť Tatra opäť prekvapila. Tentokrát prináša na trh jedinečné konštrukčné riešenie, aké nemá na svete konkurenciu.

To, že Tatra vyvíja skutočne neprekonateľné automobily, ste sa mohli presvedčiť pri zdolaní svetového rekordu, kedy zdolala jednu z najextrémnejších oceľových prekážok s brutálnym stúpaním. Viac si môžete prečítať v článku: Tatra 810 zdolala svetový rekord, ktorý popiera zákony gravitácie!

Tatra Phoenix Euro 6 je nový model, ktorý je vo svojej triede skutočne prevratným unikátom. Poskytuje riadenie všetkých kolies náprav súčasne ale aj nezávisle na sebe. Niekoľko modulov dokonca umožňuje aj takzvaný "krabí" pohyb - jazdu šikmo vpred a vzad, doľava alebo doprava. Tento unikát je podporený kombináciou mechanického a hydraulicko-elektrického systému, ktorý riadi kolesá všetkých náprav. 

Tatra má k dispozícii dva režimy riadenia. On-Road je určený pre jazdu priamo po bežných komunikáciách, pričom kolesá štvrtej nápravy sú závislé od kolies prvej nápravy pri dosiahnutí rýchlosti 30 km/h. Po prekročení 50-tky je celá náprava automaticky vycentrovaná. 

V režime Off-Road si môžete vybrať riadenie kolies všetkých náprav, kedy sa dajú riadiť osobitne kolesá tretej nápravy, a štvrtej v závislosti od polohy kolies prednej nápravy. Potom je tu spomínaný krabí pohyb, kedy sa natáčajú kolesá tretej a štvrtej nápravy rovnakým smerom ako kolesá prednej nápravy v maximálne 21° uhle. Počas manuálneho riadenia je možné riadiť kolesá tretej a štvrtej nápravy nezávisle na natočení kolies prednej nápravy. Vďaka tomuto jazdnému režimu sa stáva Tatra Phoenix Euro 6 prakticky neprekonateľným terénnym automobilom. Dokáže totiž zdolať aj také náročné prekážky, ktoré by iný nákladný automobil nezvládol.

Inteligentný systém riadenia potrebuje po štarte 15 sekundový test systému, kvôli zabezpečeniu bezpečnosti jazdy. Východzí režim je vždy On-Road, ktorý je pri jazde v teréne potrebný zmeniť na Off-Road. Po každej zmene je pre synchronizáciu systému potrebné vrátiť režim do východzieho stavu. Systém je počas testovania schopný upozorniť vodiča na chyby, ktorými ho varuje pred jazdou.

Skutočne impozantný nákladiak si môžete pozrieť na jeho testovacej jazde vo videu:

Zdroj:

Text: Autobazar.SK

Video: Youtube.com

Nachádzate sa tu: /  / Tatra predviedla bezkonkurenčné riadenie všetkých kolies cel...