Skúsili sme si nový Renault Zoe, má použiteľný dojazd

Renault už dávnejšie predstavil novú verziu svojho elektromobilu Zoe. Otázkou je, či to je facelift, alebo kompletne nová generácia. Podľa toho, koľko sa toho zmenilo je to nová generácia Zoe, ale s rovnakým základným tvarom karosérie.

Zvonka sa toho naozaj zmenilo dosť hlavne v prednej časti. Nové predné svetlá sú vybavené LEDkami. Tie svieta štandardne bez adaptovania svetelného lúča. Modernizáciou prešiel aj nárazník, ale znak ostal na svojom mieste. Dôvod je jednoduchý. Je za ním schovaný konektor na nabíjanie. Umiestnenie je vhodné, netreba zložito k stojanu cúvať a nastavovať polohu auta.

Vzadu je zmien menej, práve tam by sa dalo hovoriť skôr o facelifte, nové sú svetlá s výraznejšími svetelnými podpismi a najmä postupne rozsvecovanou smerovkou. Štýl teda podobný ako kedysi začalo predvádzať Audi.

Čo sa však zmenilo nie iba o jednu generáciu, ale takmer o dve je interiér. Z plastovej a priemerne kvalitne pôsobiacej prístrojovej dosky je moderná a postavaná z omnoho kvalitnejších materiálov. Výborne vyzerá verzia, ktorá využíva látku vyrobenú z recyklovaných materiálov. Sivá je nielen na stredoch sedadiel, ale zároveň na niektorých prvkoch prístrojovej dosky a okolo voliča smeru jazdy.

Veľkostne je Zoe na úrovni nového Clia. To znamená, že na zadných sedadlách nie je problém odviezť dospelého človeka. Zároveň ostáva aj použiteľný objem batožinového priestoru.  Je to aj z dôvodu, že v ňom nie sú umiestnené batérie, tie sú v podlahe auta. Ich umiestnenie naviac zlepšuje jazdné vlastnosti tým, že posúva ťažisko naozaj nízko.

Foto: Autobazar.sk

Samotné jazdné vlastnosti sú fakt až prekvapivo dobré. Zoe naozaj drží a funguje neutrálne. Aj to je dôsledok umiestnenia batérií, ktoré delí hmotnosť medzi nápravy v pomere niekde blízko 50:50. Aj napriek pneumatikám zameraným skôr na ekojazdu dokáže Zoe v zákrutách rýchle prejazdy. Rýchle až tak, že hrozí nadávanie zo strany spolucestujúcich. Batérie majú kapacitu 52 kWh, čo znamená dojazd až 400 kilometrov podľa WLTP. Pri naozaj dynamickej jazde, pískaní pneumatík a občasnom prehliadnutí rýchlostných limitov dá stále vynikajúcich 280 kilometrov. A k tomu so zapnutou klimatizáciou.

Motor má omnoho viac výkonu ako mala predchádzajúca verzia. Kým predtým to bolo 65 kW (88 k), teraz motor disponuje výkonom 100 kW (136 k). Rozdiel je cítiť už od začiatku, od rozbehu. Zoe napríklad zo semaforov vyštartuje naozaj razantne. Dych stráca až okolo stokilometrovej rýchlosti. Stále sa čísla zvyšujú, ale už nie tak rýchlo ako do stovky. Slušnému špritnu sekundujú veľmi dobre nastavené brzdy. V kľukatých sekciách testovacej pasáže vôbec nestrácali účinok a limitujúcim faktorom boli najviac pneumatiky.

Samostatnou kapitolou pri Zoe je nový informačno-zábavný systém. Už sme ho skúsili v Cliu a v Zoe tiež funguje výborne. Displej situovaný na výšku a reakcie na dotyky sú fakt rýchle. Sú vlastne asi jedny z najrýchlejších, ktoré sú v dostupných autách. Okrem navigácie a audiosystému zvláda aj vyhľadávanie cez Google Search. Aj Zoe môže byť osadené reprosústavou od renomovanej značky Bose, s ktorou Renault spolupracuje aj na mnohých iných modeloch.

Na trhu bude Zoe už onedlho, očakávame mierny nárast ceny oproti predchádzajúcej verzii. Je na to vážny dôvod. Okrem lepšej výbavy to je najmä výkonnejší elektromotor a tiež značne väčšia batéria.

Foto: Autobazar.sk

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Autobazar.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Skúsili sme si nový Renault Zoe, má použiteľný dojazd