Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Prinášame ďalší príbeh jedného auta nášho fanúšika. Tentokrát to nebude vetrán, ale to vôbec nevadí. A aby sme vám ho priblížili, čo najviac Peter vám ho vyrozpráva sám.

 Začalo to, keď som mal 17 rokov a dostal som od sestry na totálku rozbitý Ford Focus 1.6. Bolo mi povedané, že pokiaľ si ho opravím, tak si ho môžem nechať a od 18tich na ňom jazdiť. Samozrejme som sa do toho pustil aj s mojím otcom, ktorý sa v tom vyžíval tak isto ako ja.

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Po niekoľkých mesiacoch bolo auto hotové a pripravené na nový celolak. Auto bolo dané takmer do pôvodného stavu, farbu sme vybrali bordovú metalízu. Na aute boli nastriekané takmer všetky čierne plasty do laku ako napríklad zrkadlá, kľučky, lišty atď. Odjazdil som na ňom zimu a samozrejme na leto som mal nutkanie ísť o level vyššie, tak som po dlhšom výbere nakoniec kúpil originál 18-tky. Najviac ma vlastne nedobrovoľne v úpravách nakoplo to, keď som si auto našiel na parkovisku v smutnom stave. Zadný nárazník som mal nabúraný a prasknutý okolo hmlovky a bolo jasné, že chcem výmenu.

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Dilema bola, či originál séria alebo zo športovej verzie Fordu Focusu ST. Nakoniec sám neviem ako som sa nechal namotať na športovú verziu teda s dvoma otvormi na výfuk, no bol to nárazník z faceliftu a ja som mal focus z pred faceliftu, takže držiaky sa museli dorábať a nárazník trochu prispôsobiť. Po lakovačke sme to s otcom nahodili a vyzeralo to bombovo. Pri pohľade zo zadu auto vyzeralo športovo - široké gumy a celkom športovo elegantný nárazník, no neskutočne ma štvalo, že neboli vyplnené dve diery na výfuk, ale len jedna. Po čase sa našetrili peniaze a šiel som do toho. Nazvárali sme výfuk takmer úplne podľa mojich predstáv a nahodili sme športové koncovky. Hovorím takmer, pretože som to chcel mať ako originál Ford Focus ST. Bohužiaľ to nešlo kvôli mojej rezerve v zadnej časti auta, ktorú verzia ST nemá.

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšiePríbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Ďalej som samozrejme nahodil prahy taktiež športovej verzie a časom prišli aj xenóny, ktoré som bohužiaľ dlho nemal. Koncom septembra prišiel druhý zlomový bod v úpravách môjho auta. Bolo ráno strašný lejak a ja som mal zjazdené gumy na 18-tkach a tušíte správne. Či to bol osud neviem, ale dostal som aquaplanning na rakúskej diaľnici a auto som predkom oplieskal o zvodidlá.

Áno, už druhá totálka v osude tohto auta. Našťastie airbagy nebuchli a dolámané boli predné časti auta, teda xenóny, maska, kapota, nárazník. Dlho som nerozmýšľal a na druhý deň po havárii som sa hneď nechal nahovoriť na to, aby sme z auta spravili faceliftovú verziu Fordu Focusu ST. Študoval som rôzne fóra ako na to, čo všetko k tomu bude potrebné a po zhruba týždni, dvoch som začal objednávať diely z Poľska, Česka, Maďarska. Samozrejme nič nemohlo ísť ľahko a teda predné čelo hneď na prvýkrát nesedelo a muselo sa hľadať nové a takisto aj s nárazníkom som obišiel podobne. No všetko sa dá, len treba chcieť. Po pár mesiacoch auto bolo vo fáze, kedy sa dolaďovali detaily, ako napríklad ostrekovače ku xenónom a podobné srandy.

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Keď auto vyšlo z lakovne bola to paráda, sám som tomu nemohol veriť. Auto, ktoré bolo vyrobené v roku 2006, vyzeralo nakomplet ako faceliftovaná športová verzia ST. Neskutočne som sa z toho vytešoval niekoľko mesiacov, no samozrejme som chcel ešte viac a tak po čase prišiel na rad audiosystém. Dvere som vytlmil STPčkom a nahodil som komponentné reproduktory JBL Powerseries a do kufra po chvíľke pribudol subwoofer Infinity, ktorý som sa rozhodol zastavať do bočnej steny kufra, aby to vyzeralo lepšie a aby som ušetril čo najviac miesta, keďže veľa cestujem a potrebujem priestor v kufri. Myslím, že tu tento príbeh nekončí.

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Minulý týždeň som si vyhliadol čiernu stropnicu aj s plastami z verzie ST a teraz len rozmýšľam, ako ju dotiahnuť na Slovensko. Mám mnoho ďalších plánov na budúcu sezónu, tak dúfam, že sa mi podarí ukázať aj na nejakom tom zraze.

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšiePríbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšiePríbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšiePríbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve totálky! Naopak, vyzerá ešte lepšie

Peťo, Ďakujeme, že si sa s nami podelil!

Ak je aj vaše auto niečím výnimočné, a prežilo zaujímavýb príbeh, napíšte nám správu na náš Facebook.

Zdroj: Autobazar.SK

Text: Peter Zolcer

Fotografie: ©Peter Zolcer

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Príbeh môjho auta: Ford Focus 1.6 - Nezložili ho ani dve tot...