Zo športovca rodinný typ, tak sa zmenil Ford Puma

Koniec deväťdesiatych rokov priniesol do ponuky Fordu model Puma. Vydržal v portfóliu do roku 2002. Odvtedy nemal nástupcu s rovnakým menom. Ten prichádza až teraz. Ale nie je to nástupca, akého by si fanúšikovia značky priali. Z malého a obratného športového kupé je crossover.

Malý crossover sa pôdorysom ponáša na model EcoSport z ponuky automobilky. Ale medzi týmito dvoma modelmi je asi taký rozdiel ako medzi BMW X5 a X6. Práve Puma má byť tou športovejšou alternatívou v segmente malých terénnych crossoverov.

Oproti EcoSportu nebude Puma až tak globálnym modelom. A bude mať nový štýl a nový dizajn. Vychádza z toho, s čím prišla nová Kuga, ale mení trochu tvary prednej časti. Na pohľad pôsobí vysoko a masívne. Niekto na nižšie umiestnenej kapote medzi vyššie uloženými svetlami vidí náznak toho, s čím aktuálne prichádzajú SUV od výrobcu športových vozidiel zo Stuttgartu. Nemyslíme Mercedes.

Ford Puma

Zdroj: Ford

Bok predvádza lomenú spodnú líniu okien a prudšie klesajúcu líniu strechy. Zadok je konvenčnejší a jednoduchší ako predok. Veko batožinového priestoru ponúka dostatočný otvor na nakladanie, je potiahnuté až do nárazníka. Spodná časť evokuje prítomnosť difúzora a Ford použil aj reálnu koncovku výfuku.

Veľký nakladací otvor pomáha využiteľnosti veľkého batožinového priestoru. Na triedu je objem 456 litrov naozaj príjemným prekvapením. Časť, 80 litrov, je však pod podlahou. Tam je niečo ako umývadlo, ktoré má vlastnú výpusť. Reálne je možné využiť tento prvok pri umývaní, ak do neho predtým umiestnite napríklad topánky po drsnej túre cez blato. Prípadne v tejto časti môžu cestovať čerstvé rybičky do akvária.

Ford Puma

Zdroj: Ford

Predná časť interiéru je známa z najnovšej Fiesty. To znamená automatickú klimatizáciu, či veľký displej na vrchu stredovej konzoly s ovládaním všetkého potrebného. Systém SYNC3 podporuje aj zrkadlenie mobilného telefónu oboma používanými cestami. Druhý displej je pred vodičom, ten zobrazuje všetko od základných ukazovateľov až po mapové podklady a navigáciu. Je jasné, že väčšina z týchto vymožeností nemusí byť v základnej výbave.

Prekvapenie sa nekoná pod kapotou. O pohon sa bude starať oceňovaný litrový trojvalec. V Pume bude mať dve výkonové hladiny. Základná bude 92 kW (125 k) a vrcholná ponúkne 114 kW (155 k). Okrem manuálnej šesťstupňovej prevodovky bude dostupná aj automatická alternatíva. Bez ohľadu na verziu motora budú poháňané len predné kolesá.

Ford Puma

Zdroj: Ford

Na trhu sa nová verzia Pumy objaví ešte pred koncom tohto roka. Pred uvedením na trh automobilka prezradí aj detailnejšie špecifikácie.

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Ford

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Zo športovca rodinný typ, tak sa zmenil Ford Puma