Taycan Turbo GT je prsteň, ktorý všetkým vládne

Jasné, každý by chcel Porsche 911, ale sú situácie, ktoré nedovoľujú mať zrovna takéto auto na každý deň. Takou situáciou môže byť aj potreba elektrického auta, ale aj tu sa dá v Porsche vybrať. Porsche Taycan len nedávno prišiel modernizáciou a už teraz predvádza extrémne výkony a je v konfigurátore aj ako verzia Turbo GT. Označenie si môžete pamätať z Cayenne, ktoré tiež spôsobilo rozruch.

Kráľ aktuálnej ponuky bude najvýkonnejším Taycanom v ponuke, ale v zásobe má výkon, ktorý na 10 s spraví auta aj najvýkonnejšie Porsche celkovo. V štandardnom režime má výkon 575 kW (780 k), pričom krútiaci moment je 1 340 Nm. Ale na tých 10 s, tých, ktoré Dominik Torreto spomína v prvej časti ságy Rýchlo a zbesilo má toto auto až 1 380 Nm. Toto sa volá Attack Mode.

Foto: Porsche

Je to niečo ako dočasné zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu. Na 10 s vie pribudnúť až 70 kW (95 k), alebo v spomenutom Attack Mode až 120 kW (163 k) na všetky 4 kolesa. Áno, Taycan Turbo GT je štvorkolka. Režim sa aktivuje zatlačením na pravú páčku pod volantom. Porsche hovorí, že Attack Mode je určený výhradne na okruhy, ale každý vie, že to nejeden jedinec bude skúšať aj v tradičnej premávke.

Stlačenie tlačidla teda odomkne celkový výkon až 760 kW (1 034 k) na režim Launch Control. Ten bude trvať 2 sekundy a Turbo GT sa s ním dostane na stovku za 2,3 sekundy, alebo za 2,2 sekundy, ak máte priplatený balík Weissach Package. Oproti štandardnej verzii Turbo S to znamená skrátenie času o 0,2 sekundy na stovku. Turbo GT, najvýkonnejší Taycan, dokáže métu 200 kilometrov za hodinu pokoriť za 6,6 sekundy, alebo za 6,4 sekundy pri použití odľahčeného balíka.

Maximálna rýchlosť tohoto vozidla sa dostane na 290 kilometrov za hodinu, ale znova prichádza rozdiel v odľahčenom balíku, ktorý sa dostane až na 305 kilometrov za hodinu.


Foto: Porsche

Novinkou je invertor, ktorý používa kremíkový karbid a dokáže poslať až 900 A na zadný motor. V prípade Taycan Turbo S je to iba 600 A. Takisto aj nový aj zadný motor, ktorý prichádza s vylepšením celého modelového radu. Je o 10 kg ľahší ako predtým a to znamená, že pre Turbo GT prichádza celkové odľahčenie až 80 kg oproti Turbo S.

Zníženie hmotnosti znamená hneď niekoľko zaujímavých úprav. V prvom rade je vo veľkom použitý karbón. Je z neho prekrytie stredových stĺpikov, kryty zrkadiel, ale aj prahy. Zmenila sa aj hmotnosť sekcie batožinového priestoru, ale ubudlo aj dovieranie dverí a elektrický kryt nabíjacieho konektora. Porsche pri odľahčovanie zrušilo aj hodiny, ktoré boli štandardom pre balík Sport Chrono.

Nové prevedenie vozidla dostane keramické brzdy schované za kované disky s priemerom 21 palcov. Bude využívať pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R a to všetko štandardne. Ďalším vylepšením, v rámci odľahčeného Weissach Package je odstránenie zadných sedadiel, miesto ktorých je len karbónová doska a vlastne zväčšenie kufra.


Foto: Porsche

Porsche Taycan Turbo GT bude jazdiť na aktívnom podvozku štandardne a dostane štandardne aj nový predný spojler s aerodynamickými usmerňovačmi a adaptívny zadný spojler. Aerodynamické prvky pokračujú aj pod autom a sú vo forme deflektora, kým vpredu je difúzor výrazne spojený s Weissach Package.

Zmeny sa dostanú aj do interiéru. Ten vo veľkom využíva syntetickú náhradu brúsenej kože, Race Tex, ale aj karbón. Karbónové sú napríklad sedadlá. Toto auto zvládlo vďaka zníženiu hmotnosti a zvýšeniu výkonu prejsť celý okruh Nürburgring za 7 minút a 7,55 sekundy. Takže sa zjavne úpravy previedli do reality.

Porsche však nie je v hre úplne osamotené. Veď si stačí spomenúť, že o rekord na Nürburgringu sa pokúšal aj model Tesla Model S o verzii Plaid. Porsche ale zašlo rekordný čas s komponentami, ktoré budú aj v sériovej produkcii. Takže Tesla s rôznymi vystuženiami a inými ako sériovými pneumatikami má svoje parametre trošku prikrášlené. No a ak by sme hľadali ďalší superrýchly sedan, tak by sme určite mnoho vozidiel našli v Číne, ale takisto sa vieme spoľahnúť na model sedanu Lucid Air, ktorý bude mať tiež extrémny výkon.


Foto: Porsche

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Porsche

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Taycan Turbo GT je prsteň, ktorý všetkým vládne