Facelift Golfu 8: veľká nuda...

VW je automobilkou, ktorá je pre drvivú väčšinu vodičov značkou, ktorá má v portfóliu auto, ktoré im bude maximálne vyhovovať. A platí to ako o tých, ktorí VW milujú, tak aj o tých, ktorí nevedia nemeckému koncernu prísť na chuť. No a ak ide o Golf, to je maximálny univerzál. Po desaťročia šlo o auto, ktoré bolo zárukou špičkovej kvality, ktorá neklesala a vyhovelo úplne každému. Lenže doba sa mení, respektíve VW nasadil laťku extrémne vysoko a nové generácie pomaly strácajú dych. Hlavne posledná ôsma generácia. A tá sa dočkala faceliftu.

Z dažďa pod odkvap?

Je štadardom, že automobilky už nové generácie nevydávajú každých pár rokov, približne niekde v polovici životného cyklu prinesú aktualizáciu. Tá je niekedy výraznejšia, inokedy menej, no obvykle ide len o kozmetické záležitosti a vyladenie detailov. Pri VW Golf ôsmej generácie, ktorá bola predstavená pred 5 rokmi sa očakávalo, že zmeny budú zásadnejšie. Dôvod? Celkom prozaický. Aktuálna ôsma generácia kvalitatívne neoslňuje. Nejde o to, že by bola nespoľahivá, no na aute je vidieť, že sa na ňom poriadane šetrilo. Lacnejšie riešenia, viacej platov, menej prémiových materiálov a pocit z auta je napriek novšej technológií horší. Mal to napraviť facelift, ako to dopadlo priniesol potrál motor1.com.Zdroj foto: motor1.com

Čo sa zmenilo? Samozrejme dizajn, ktorý je asi najciteľnejší. Ide však o kozmetické úpravy, ako to už chodí, tak sa zmien dočkali predovšetkých predné a zadné svetlomety, rovnako aj predná maska. Dizajn je svieži, športovejší, auto sa bude skutočne mnohým páčiť aj napriek tomu, že ide stále “len” o “nudný” Golf. Zmeny sú včak zrejmé aj v interiéri, predovšetkým pri pohľade na stredový panel. Tu musíme VW pochváliť, nakoľko vypočul hlasy, ktoré mali výhrady oproti ôsmej generácií. Je tu podsvietenie ovládania klimatizácie, ktoré tak nájdete jednoduchšie potme. Namiesto dotykového ovládania sa VW vracia naspäť ku klasickým a spoľahlivejším tlačidlám. Týka sa to aj ovládania na volante, voči ktorého dotykovým plochám malo mnoho užívateľov nesmierne výhrady, opäť pribudli klasické tlačidlá a všetko je lepšie. Čo sa týka agregátu, najväčšia zmena sa týka základu, z ponuky zmizol litrový 3 valcový motor, namiesto neho bude v základnej verzií 1,5 litrový 4 valcový agregát. To je síce fajn, avšak určite sa to odzrkadlí na vyššej cene. No a potom tu máme hybridy, našťastie ale ostali aj ostré verzie. Golf GTI bude disponovať výkonom 265 koní, GTI Clubsport až 300 koní a parametre Golfu R sú zatiaľ otázkou. Poteší aj klasický dvojlitrový naftový motor, ktorého spotreba tesne nad hranicu 4 litre bude v dnešnej dobe mimoriadne atraktívnou devízou. Viac podrobností o modernizovanom Golfe budeme vedieť po prvých reálnych skúsenostiach budúcich kupujúcich. Iste to bude zaujímavé auto, no ktovie, či nadviaže na úspešnú a bohatú históriu modelu.Zdroj foto: motor1.comZdroj foto: motor1.com

Zdroj: motor1.com

Zdroj foto: motor1.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Facelift Golfu 8: veľká nuda...