Škoda chce predávať elektromobily len online!

Pokiaľ chce človek kúpiť nové auto, ako postupuje? Obvykle jeho kroky mieria k najbližšiemu predajcovi, prípadne k tomu, na koho dostal od niekoho odporúčanie. Nasleduje obhliadka áut, testovacie jazdy, nakonfigurovanie ideálneho auta a prípadne vyjednávanie zľavy. Presne tak, dealerstvá vedia niečo z katalógovej ceny aj spustiť, prípadne vedia za zaujímavejších podmienok ponúknuť auto, ktoré majú na stave, vedia pridať nejakú výbavu navyše, prípadne odporučia predvádzačku s pár najazdenými kilometrami a s výraznejšou zľavou. S týmto chce Škoda pomaly seknúť a predaj si nechávať viac vo vlastných rukách.

Všetko za fixnú cenu

Automobilky už dlhé roky svoje autá predávajú prostredníctvom dealerov. Fungujú vďaka ich sieti, ktorá je rozhodne omnoho hustejšia, ako by vedela zabezpečiť samotná automobilka. Na predajoch pochopiteľne zarábajú aj dealeri, Škoda im ale chce ešte viac klepnúť po prstoch, ako informoval portál autonews.com.Zdroj foto: motorbeam.com

V čom je zmysel dealerstiev? Na vlastné náklady prevádzkujú priestory, platia ľudí, energie, nakupujú autá. Pochopiteľne ich majú od automobilky za výrazne lepších podmienok, ako sú katalógové ceny. A ku svojej nákupnej cene pripočítavajú maržu, vďaka ktorej vytvárajú zisk. Zásluhou toho, že majú maržu pod kontrolou vedia zákazníka motivovať ku kúpe práve u nich zľavou, nejakým bonusom navyše či príplatkovou výbavou grátis. Konkurencia je veľká a nie je ničím nezvyčajným, ak má jedna automobilka v meste niekoľko dealerov, ktorí si konkurujú. Škoda však prichádza s krokom, ktorý nazýva koncom plytvania v systéme. Plánuje totiž zaviesť predaj všetkých novo uvedených elektromobilov riešiť napriamo. To znamená, že si nové alektrické auto kúpite buď online, alebo bude mať takéto auto na predajni aj dealer, ale bude ho predávať za fixnú nemennú cenu a za predaj nedostane percentuálnu províziu, ale fixnú čiastku. Znamená to v konečnom dôsledku menej voľnosti pre dealerov, zmazanie ich konkurenčných výhod a následne možno aj znáženie dealerstiev a v neposlednom rade vyššiu cenu pre zákazníka, pretože na zľavy budete môcť zabudnúť. Zatiaľ sa bude tento krok týkať len novo uvedených elektromobilov, lenže Škoda časom plánuje celé svoje portfólio preklopiť na elektrické autá. Nuž uvidíme, ako bude predaj Škody fungovať naďalej, pre dealerov a koncových zákazníkov však tento krok bude vnímaný určite inak, ako koniec plytvania v systémeZdroj foto: motorbeam.com

 

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Škoda chce predávať elektromobily len online!