Porsche Cayenne doplní ďalšiu plug-in hybrid verziu. Prichádza Cayenne S e-Hybrid

Porsche Cayenne prešlo len nedávno modernizáciu, ktorá si vyžiadala daň vo forme odstránenia voliča automatickej prevodovky zo stredového tunela. Ten je teraz na prístrojovej doske a displejom po celej šírke zobrazovacieho poľa prináša rozdelenie. Ďalšou zásadnou informáciou je, že Porsche postupne rozširuje počet verzií modelu. Aktuálne pribudol nový slabší plug-in hybrid Cayenne S e-Hybrid.

Novinka z pohľadu agregátov teda prichádza s možnosťou nabíjania novej a väčšej batérie. Všetky ostatné atribúty ale ostávajú rovnaké. Ostáva rovnaký tvar vozidla, ostáva rovnaký interiér, a pritom sa mení len veľkosť batožinového priestoru. Ten sa o niečo zmenšil z 554 litrov na 404 litrov. Toto Porsche Cayenne spoznáte ľahko podľa pridanej diery na nabíjanie. Tú bežné modely bez dodatočného elektromotora a veľkej batérie nepotrebujú. Ale o čom teda tento Cayenne je?

Foto: Porsche

Základnou myšlienkou je ponúknuť strednú verziu výkonu. Toto auto má teda výkon 382 kW (519 k) a krútiaci moment 750 Nm, pričom na dosiahnutie využíva trojlitrový motor V6 a jediný elektrický motor. Samotný trojliter má výkon 260 kW (353 k) a ďalších 129 (176 k) prichádza vo forme elektrického motora. Porsche stále tvrdí, že je to pokrok oproti dvom turbám v štvorlitri s usporiadaním V8 verzie Cayenne S, ktorá nemá elektrickú dopomoc, ale o tom si môžeme myslieť svoje. Plug-in hybrid má byť aj rýchlejší, ale realita hovorí niečo iné. Na stovku sa má dostať za 4,5 sekundy, čo je rovnaký čas ako má Cayenne S V8 a štvrť míle dosiahne za 13 sekúnd.


Foto: Porsche

A aj napriek tomu, že hodnoty vyzerajú veľmi priaznivo, nie je to vrcholný bod ponuky automobilky. Veď Cayenne Turbo e-Hybrid prinesie výkon až 544 kW (739 k).

Pri Porsche Cayenne S e-Hybrid treba rátať s faktom, že má štandardne dvojventilový systém pruženia, ktorý dokáže adaptívne reagovať. Ešte dôležitejšie je však, že má batériu s kapacitou 25,9 kWh, ktorá je v každom inom plug-in hybride od Porsche. Vďaka výkonnejšej nabíjačke sa dokáže nabiť za 2 hodiny a Porsche nič nehovorí o dojazde. Vzhľadom na veľkosť a čelnú plochu vozidla by sa mohol dojazd ostať kľudne na nejakých 90 km. Realita je však taká, že sa presné informácie dozvieme až na jar budúceho roka, kedy sa auto dostane do reálnej produkcie. Dovtedy nám musia stačiť odhady a vtedy budeme vedieť aj cenu novej verzie stále najobľúbenejšieho Porsche.


Foto: Porsche

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Porsche

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Porsche Cayenne doplní ďalšiu plug-in hybrid verziu. Prichád...