Tento autobus nepotrebuje vodiča, rýchlejší je aj bicykel!

Doprava v mestách je problémom, ktorý eviduje v podstate každý. Nedostatok parkovacích miest, každodenné zápchy, nedostatočná infraštruktúra pre chodcov či cyklistov. Každé väčšie mesto s týmito problémami bojuje každý deň. Jedným z riešení môže byť zatraktívnenie a zefektívnenie verejnej dopravy, do budúcna jej úplná autonómia. Mnohé metrá na svete už teraz premávajú bez vlakvedúcich, tam však ide o súpravu v uzavretej trubici bez inej dopravy, realita otvorených ciest je ďaleko komplikovanejšia. Kedykoľvek môže niekto vbehnúť do cesty, sú tu rýchle brzdenia a neprdvídateľné manévre iných vodičov. Napriek tomu sa nájdu firmy, ktoré testujú autonómne autobusy.

Radšej na bicykli ako autonómnym autobusom

To, že vývoj každej novinky chce čas je fakt. Pri autonómnych autách to platí obzvlášť, ide o technológiu, ktorá potrebuje mať vývoj naozaj dotiahnutý do posledného detailu, nakoľko sa od nej budú odvíjať aj životy bežných ľudí. Je teda jasné, že testovanie nejakú dobu trvá, hlavne ak má ísť o dopravný prostriedok zabezpečujúci prepravu viacerých osôb. S testovaním svojich autobusov začala spoločnosť Aurrigo, ktorá svoje vozidlá nasadila aj v areáli výstaviska Praha. Na svojom webe aurrigo.com informujú o tom, akým spôsobom chcú zmeniť svet verejnej dopravy.Zdroj foto: aurrigo.com

Idea je jednoduchá, prísť s autonómnymi autobusmi, ktoré na svoju prevádzku nebudú potrebovať vodiča. Spočiatku tu síce bude v prípade ostrej prevádzky nasadený operátor, no len dočasne. Ich autobusy majú byť schopné plne autonómnej jazdy. Autobusy sú vybavené aj plošinou, ktorá zabezpečí prevoz invalidných cestujúcich, limitovanou je však aspoň aktuálne kapacita. V súčasnosti tu máme verzie pre 8, 10 a 12 cestujúcich, čo vzhľadom na preplnenosť ciest v našich mestách veľa neporieši. Pozrime sa na iné technické parametre. Dĺžka autobusov je 5,8 metra, na pohon sa používa elektromobil. Údaje o dojazde nepoznáme, no prvým problémom bude výkon. Ten je len tragických 30 koní! Na vozidlo, ktoré má slúžiť ako autobus. Akcelerácia je aktuálne naozaj mizerná a maximálna rýchlosť sa hýbe okolo hranice 20 km/h. To viete byť v práci rýchlejšie aj na bicykli. Aktuálne je naozaj nepredstaviteľné, že by cesty upchávali krabice s rýchlsťou 20 km/h. Iste, riešením by boli možno špeciálne vyhradené bus pruhy pre autonómne autobusy, no ani tie sa nedajú vybudovať všade. Navyše by museli byť autonómne všetky autobusy v meste, inak by tie klasické boli autonómnymi brzdené a mestom by sa ťahali karavány autobusov s rýchlosťou 20 km/h. Takto efektívna verejná doprava rozhodne nevyzerá. Aby bola technológia reálne použiteľná aj v bežnom svete bude potrebovať ešte nejaký čas, no je to zaujímavá ukážka, ako to na cestách bude vyzerať možno o 20-30 rokov.Zdroj foto: aurrigo.com

Zdroj: aurrigo.com

Zdroj foto: aurrigo.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Tento autobus nepotrebuje vodiča, rýchlejší je aj bicykel!