Koniec BMW M3 a M4? Nahradí ikonický 6-valec el. pohon?

BMW M3 a M4 patria k ikonickým modelom, bez ktorých si život mnohí automobiloví nadšenci nevedia predstaviť. Prídu tieto BMW o klasický rev motora?

Legendárne modely áut od nepamäti priťahujú pozornosť verejnosti. Často je dôvodom pohonný agregát pod kapotou, ktorý sa osvedčil a priťahuje nových majiteľov naprieč celým svetom. To je príbeh dnešných legiend.

BMW M3 a M4 patria k ikonickým modelom, bez ktorých si život mnohí automobiloví nadšenci nevedia predstaviť. Nepríjemný koniec týchto áut, tak ako ich poznáme, môže byť na spadnutie. Automobilka sa vyjadrila, že skutočne premýšľa o zmene pohonu.

Táto zmena mnohých automobilových fanatikov nepoteší. Priniesla by však zdvihnutie výkonu až na 700 koní. Otázkou ostáva, či je to potrebné. Ako veľmi riskantný tento krok zmeny osvedčenej „klasiky“ môže byť?

Budúci rok v tomto čase odštartuje výroba nového BMW M5 generácie G90. Premiéra sa ešte neuskutočnila. Na svete sú však v súvislosti s jej príchodom mnohé dohady. Mníchovská automobilka už oznámila svoju stratégiu. Na rozdiel od konkurenčného Mercedesu BMW nepôjde cestou kontroverzného downsizingu.

Okrem benzínového osemvalca plánuje BMW pridať aj hybrid technológiu. To prinesie vyššiu hmotnosť, ale vyrieši to základný problém, ktorý vedie konkurenčné automobilky k downsizingu. Elektrická energia zdvihne súčasný výkon na spomínaných 700 koní. A to už je celkom iná pesnička.

Popri predstavení očakávanej novinky výrobca aj rieši „osud“ BMW M3 a M4. Firemný šéf vývoja Frank Weber fanúšikov na začiatku minulého roka postrašil správami o zmene pohonu. Oznámil, že ostré duo bude v buducnosti v ponuke už len s elektrickým pohonom. Vieme si ikonické modely bez radového šesťvalca vôbec predstaviť?

Weberove vyjadrenie trochu „upratal“ šéf divízie M Sport Frank van Meel a je možné, že sa tento hrozivý scenár nenaplní.  Z akého dôvodu? Ako hovorí Frank van Meel: „ Vždy musí byť nasledujúca M3 či M4 lepšia ako súčasné prevedenie. Ak to budeme môcť dosiahnuť elektrickou cestou, potom sa po nej pravdepodobne vydáme. Ak nie, zostaneme pri spaľovacích jednotkách. Je to vážne jednoduché. Aj keď sa samozrejme budeme snažiť urobiť túto dvojicu čisto elektrickú.“

Elektrický pohon vôbec nie je také peklo ako sa to prezentuje. Mnohým odborníkom špeciálne v prípade športových áut nevadí. Prečo? Môže sa postarať o zaujímavejšiu dynamiku. Má to aj nevýhodu. Na ako dlho? Vlastniť športové auto, ktoré dokáže „ísť bomby“ a potom sa vybije, to nemusí byť šťastné riešenie. Výrobcovia sa preto stále pohrávajú s technikami zvyšovania dojazduj bez obety v podobe straty ostatných parametrov. To môže byť poriadna výzva. Uvidíme ako sa s tým oddelenia špeciálnych divízií BMW popasujú.

Ďalší veľký problém? Zvukový prejav motora. Elektrický pohon bojuje s absenciou prirodzeného zvuku motora, ktorý si ľudia so športovými vozidlami spájajú. Do roku 2027 alebo 2028, kedy sa nové generácie majú dostať na trh si počkáme na ďalšie rozuzlenie osodu legendárnych vozidiel. Budeme mať pri nich zimomriavky aj v ďalšej generácii? To ukáže čas. Zatiaľ operuje značka BMW stále v svojej tradičnej spaľovacej hre. Úspechom bude, ak novinky dorazia na trh v spaľovacej aj elektrickej forme. Toto je však drahé riešenie. Náklady na tento krok môžu pochovať úspech modelov rovnako ako každé iné zlé rozhodnutie. V súčasnosti obe mašiny, BMW M3 aj M4, poháňa 3-litrový preplňovaný radový šesťvalec s výkonom 480 alebo 510 koní. Ostáva len modliť sa, aby klasický rev motora ostal na svojom mieste.

Zdroj: bmwblog.com

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Koniec BMW M3 a M4? Nahradí ikonický 6-valec el. pohon?