Aj RAM vie malé pick-up, Rampage je dôkaz

Situácia s pick-upmi je veľmi zaujímavá. U nás sú také tie menšie, ktoré reprezentuje napríklad Ford Ranger. Menšie sú z pohľadu najväčšieho trhu pre tieto vozidlá, z pohľadu USA. Tam je pojem pick-up niečo úplne iné. A je preto prekvapivé, že Ford vymyslel model Maverick, ktorý je veľkostne ešte pod modelom Ranger. Do rovnakého segmentu sa však už ťahá aj automobilka RAM, ktorá v Brazílii predviedla novinku s názvom Rampage.

Predsa, Južná Amerika je skôr naklonená menším pick-upom, dokonca ešte menším ako je táto alternatíva. Nový model od výrobcu pick-upov je postavený na rovnakej platforme ako je Alfa Romeo Tonale, či Jeep Compass. Nadväzuje na rovnomennú predchádzajúcu generáciu, ktorá ale bola v osemdesiatych rokoch. Koncept s rovnakým menom sa predviedol ale v roku 2006. Na projekte pracovalo viac ako 800 konštruktérov a dizajnérov, ktorí vytvorili pick-up na štýl unibody. To znamená, že nemáme rozdelenú prednú a zadnú časť a všetko je vlastne na samonosnej konštrukcií bez rámového podvozku.

Foto: RAM

RAM do tohoto projektu investoval 270 000 000 amerických dolárov, ale ak to zoberieme z hľadiska Južnej Ameriky, tak sa pozeráme na 1,3 miliardy brazílskych realov. To znamená, že Brazília bude jedným z prvých miest, kde sa Rampage začne predávať. Stane sa tak už v auguste tohto roka a vozidlo sa bude vyrábať priamo v krajine.


Foto: RAM

Pick-up Rampage už na prvý pohľad nesie odkaz väčších bratov a vyzerá masívne, aj keď masívny až tak nie je. Predná časť evokuje určite modely RAM 1500 a to isté sa dá povedať aj o zadku. Len je to všetko ako si zmenšené. Zaujímavejšie to bude v interiéri. Ten, kto už videl Jeep Compass vie odkiaľ vanie vietor. Prístrojová doska je takmer navlas rovnaká, len má iné logá. Je rovnaká vrátane informačno-zábavneho systému uConnect a volantu. Interiér teda prišiel vlastne ako balík z druhého vozidla.


Foto: RAM

V motorovej ponuke bude hneď niekoľko možností. Tým, že Brazília stále dokáže oceniť naftové agregáty, bude v ponuke motor s 2 litrami objemu, výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Táto verzia agregátu bude dostupná pre výbavy Rebel a Laramie. Aj pri nich sa bude dať skočiť do vyššieho stupňa výbavy, ale hlavne pre R/T bude určený dvojliter so štyrmi valcami a prepĺňaním, ktorý nesie veľmi zaujímavé meno Hurricane. Ten má až 200 kW (272 k) a 400 Nm. RAM Rampage R/T sa tak stane najvýkonnejším pick-upom na trhu v Južnej Amerike, ktorý sa v domácom prostredí aj vyrába. Verzia R/T je aj najrýchlejšia. Na stovku sa vie dostať už za 6,9 sekundy. Výkon štandardne smeruje na všetky 4 kolesá s elektronicky rozdeľovaným krútiacim momentom cez stredový diferenciál.


Foto: RAM

Tieto relatívne malé pick-upy sú veľmi zaujímavá oblasť trhu. S rozumným naftovým motorom, teda so štandardným dvojlitrom, by možno mali zmysel aj u nás. Veď Maverick má dĺžku okolo 5 metrov a rovnako na tom bude aj tento nový RAM Rampage. Dĺžka je približne o 30 cm menšia ako má štandardný nový Ford Ranger. A cena by mohla byť tiež nižšia, vzhľadom na menšie náklady na výrobu menšieho auta.


Foto: RAM

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: RAM

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Aj RAM vie malé pick-up, Rampage je dôkaz