Extrémne štvordverové AMG GT od úpravcu Renntech má až 1 200 koní

Mercedes-AMG GT so štvordverovou karosériou je vskutku šialené vozidlo, ktoré bolo stavané ako Panamera killer. Má v ponuke špeciálny hybridný systém, ktorý dokáže ponúknuť výkon až 635 kW (863 k) a krútiaci moment presahujúci 1 450 Nm. Je to šialenstvo, lebo už v základe dokáže zrýchliť na stovku za 3,2 sekundy podľa vstavanej telemetrie. Lenže aj takéto extrémne hodnoty si dokážu vytvoriť auru nedostatočnosti, vďaka čomu je priestor pre rôznych úpravcov. Jedným z nich je Renntech.

Toto auto, ktoré Renntech uviedol, začínalo život ako štandardná verzia AMG GT so štyrmi dverami. Nebola to verzia E-Performance, ale obyčajná. Renntech svoje dielo volá RIIIx a kombinuje najšialenejší program zvýšenia výkonu od úpravcu s funkčným exteriérovým aerodynamickým tuningom.


Foto: Renntech

Začnime ale tým, čo je pod kapotou. Nachádza sa tam štvorlitrový osemvalec, ktorý má označenie M177. Už základe ma výkon 470 kW (639 k) a krútiaci moment 900 Nm. Po aplikovaní balíka označeného ako Stage II s dvomi novými vysokovýkonnými turbami a špeciálnym karbónovým nasávacím systémom, doplneným o vysokotlaké palivové čerpadlá a niekoľko ďalších zmien vychádza výkon až 883 kW (1 200 k) a krútiaci moment masívnych 1 260 Nm. Sú to šialené spôsoby nárastu.


Foto: Renntech

Plný výkon je dostupný iba pri použití 100-oktánového paliva. Pri použití amerického štandardného 93-oktánového benzínu padá výkon na 714 kW (970 k) a krútiaci moment na 1 245 Nm. Renntech znižoval výkon na optimalizáciu funkčnosti. Motor je štandardne spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ale Renntech pridal špeciálnu riadiacu jednotku pre radenie prevodov, ale aj pre funkciu pohonu všetkých 4 kolies. Na stovke je toto auto za 2,6 sekundy a na 160 kilometrov za hodinu sa dostane za 5,5 sekundy. Je to 10-sekundové auto, lebo štvrť míle dokáže zvládnuť za 9,9 sekundy a vo finiši má rýchlosť 225 km/h.


Foto: Renntech

Renntech sa pozrel aj na exteriér. Všetky nové panely sú vytvorené z karbónu a sú súčasťou vylepšenia aerodynamiky. Zmeny sa dočkal predný spojler, predné bočné elementy na zlepšenie obtekania vzduchu, dvojdielne sú prahy a pribudol aj masívnejší zadný difúzor. Zadné krídlo je nastaviteľné a celok zlepšuje obtekanie vzduchu a hlavne prítlak. Upravené GT63 je obuté na diskoch označených rovnako ako vozidlo. Sú to kúsky nazvané RIIIx. Disky sú bežne dostupné pod označením RPS 10.1 a sú kované z hliníku. Na prednej náprave majú priemer 21 palcov a na zadnej až 22 palcov. Štandardne sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S. Tie sa na vozidlo hodia a dokážu poskytnúť dostatočnú oporu v zákrutách a silnú trakciu.

Ďalším zásadným vylepšením modelu je iný výfukový systém, ktorý si už vlastne vyžiadal aj samotný štýl vylepšenia motora. Celý výfuk je z nerezu a má 200-bunkové katalyzátory doplnené o športové tlmiče. Systém dokáže znížiť spätné tlaky a zvýšiť intenzitu zvukového prejavu pomocou elektricky ovládaných výfukových klapiek. Na výber je úplné zbavenie reštrikcií, alebo úplné utlmenie pre kľud v štvrti.

Ak teda máte Mercedes-AMG GT63S so 4 dverami a rozmýšľate nad úpravami, tak táto cesta vás vyjde takmer 100 000 €. Je to suma len za úpravu bez ceny samotného auta.


Foto: Renntech

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Renntech

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Extrémne štvordverové AMG GT od úpravcu Renntech má až 1 200...