Manhart potunil Range Rover Sport

Niekedy aj fabrická maximálna hladina výkonu môže byť málo. Veľmi dobre si to uvedomuje úpravca Manhart, ktorý sa zhostil vylepšenia vozidla s názvom Range Rover Sport. Pustil sa rovno do tej najvýkonnejšej verzie a premenoval ju na SV650. Táto alternatíva prináša nielen zvýšenie výkonu, ale tiež samolepkové vizuálne vylepšenia, aby bolo jasné, že toto nie je úplne obyčajný Range Rover Sport.

Začnime ale motorom. Manhart pripravil kúru pre verziu, ktorá je označená číselným kódom P530. To znamená vidlicový osemvalec, ktorý má objem 4,4 litra a dve turbá. Tieto údaje sú akosi podozrivo povedomé. Je to preto, že motor dodáva originálne automobilka BMW. Už samotný výkon je veľmi schopný, lebo motor dosahuje 390 kW (530 k) a krútiaci moment má až 750 Nm. To však Manhart nezastavilo a pridal MHtronik powerbox. Táto škatuľka, ktorá sa pripája medzi všetky systémy a riadiacu jednotku samotnú posúva výkon na 478 kW (650 k) a krútiaci moment na 900 Nm.

Foto: Manhart

V ponuke úpravcu bude aj výfuk s diaľkovo ovládanými ventilmi, ktorý ale nemôže Manhart predávať v Nemecku, lebo nemá certifikát TÜV. Vlastne tým pádom by Manhart nemal tento výfuk predávať ani do Európskej únie, lebo každú takúto úpravu vozidla musíte mať zapísanú v technickom preukaze a práve spomenutý certifikát je jednou z možností ako sa to môže podariť.


Foto: Manhart

Vylepšená verzia veľkého SUV, teda nie úplne veľkého, ale dostatočne masívneho, dokáže s upraveným motorom vyšprintovať na stovku za 4,5 sekundy, pričom využíva spôsob štartu nazvaný Dynamic Launch.

Toto však nie je všetko a Manhart má pre Range Rover Sport pripravené aj zmeny z pohľadu podvozku. V prvom rade je svetla výška znížená o 30 mm, lebo toto už nie je off-road, toto je rýchle cestné SUV. V ponuke sú aj disky s priemerom 24 palcov a ich šírka je 10 palcov. Môže teda obúvať naozaj široké pneumatiky.


Foto: Manhart

Karoséria modelu vôbec nie je zmenená, všetky detaily, ktoré vidíte, sú originálne z originálneho modelu. Manhart pridal len ku čiernej farbe zopár zlatých detailov. Napríklad sú nimi ohraničenia výduchov, masky chladiča, detaily na zrkadlách, na bokoch, ale aj pásy cez kapotu strechu a kufor, ale tiež cez spodnú časť bočných dverí. Úpravca priniesol aj fóliové mračítko s obrovským nápisom Manhart. Tak ako zvonka prišlo pár zlatých prvkov, rovnaká situácia je aj v motorovom priestore.

Samotné auto, Range Rover Sport, je novinkou pre modelový rok 2023. Je postavený na platforme MLA-flex a očakávame, že sa ešte dočká ďalších aj vizuálnych vylepšený od tohto úpravcu. Zatiaľ je na výber teda motor s ôsmimi valcami a objemom 4,4 litra, ale svoje chce povedať aj niekoľko mild hybridných šesťvalcových alternatív s trojlitrovým radovým usporiadaním a výkonom buď 265 kW (360 k) alebo 294 kW (400 k). Alternatíva s plug-in hybridom využíval trojlitrový radový 6-valec a produkuje 324 kW (440 k).


Foto: Manhart

Manhart prekvapivo nesiahol ani do interiéru. Ten je stále rovnaký, aj keď určite viete objednať nejaký druh prečalúnenia. Štandardom pre Range Rover Sport je 13,7-palcový displej pred vodičom a tiež 13,1-palcový displej v strede. V ponuke modelu bude aj 29-reproduktorové ozvučenie. Toto je však jedna časť mince, samotný Land Rover onedlho predstaví výkonnejšiu verziu modelu s upraveným osemvalcom a označením SV. Tá by mohla mať, podobne ako v prípade veľkého Range Roveru, výkon až 453 kW (615 k), čo by ale úpravu od Manhartu spravilo trochu zbytočnou. Pri úpravcovi Manhart to nie je tak ako pri Alpina, alebo Hartge, že by vozidlá časom rástli s cenou.


Foto: Manhart

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Manhart

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Manhart potunil Range Rover Sport