Mazda ukázala novú a obrovskú CX-90

Automobilka Mazda postupne inovuje svoju ponuku modelov SUV. Najnovším prírastkom na našom trhu je stále CX-60, ale aktuálne prichádza aj väčšia alternatíva. Pre tých, ktorým sa zdala nová Mazda CX-60 malá a kritizovali, že nemá tri rady sedadiel, bude CX-90 odpoveďou na všetky výčitky a otázky smerujúce k vozidlám SUV od Mazdy.

Nová Mazda CX-90 si vezme z predchádzajúcej a trochu menšej Mazdy CX-60 nielen platformu, ale aj štýl. Predná časť bude vyžarovať výraznú korporátnu jednotnosť a autá budú ľahko identifikovateľné so značkou. Ku nejakým omylom a zlým označeniam výrobcu určite nedôjde. Maximálne by sa mohlo sťažovať Alfa Romeo, ktoré má pri Stelviu niektoré črty podobné, ale nie v prednej časti.

Foto: Mazda

O tom, že CX-90 bude obrovský kus auta asi ani netreba hovoriť. Veď vnútri bude mať až 3 rady sedadiel. Tých 5 metrov ju neminie. Najmä pri zohľadnení faktu, že má motor pozdĺžne a platformu preferujúcu pri pohone zadnú nápravu. Všetky tieto aspekty hovoria aj o výborných jazdných vlastnostiach. CX-90 dokonca využíva aj systém Kinematic Posture Control, ktorý zlepšuje jazdné vlastnosti v zákrutách a ako prvý model ho mal roadster MX-5. Má veľkému SUV pomôcť potlačiť vrodenú snahu o náklony.


Foto: Mazda

Kým zvonka je to Mazda taká, ako by sme ju videli kdekoľvek inde, teda medzi novými vozidlami, vnútri je pesnička veľmi podobná. Predná časť akoby kopírovala CX-60 a tie hlavné zmeny sa dejú v druhom aj treťom rade sedadiel. Áno, CX-90 je konečne trojradová veľká Mazda, ktorá ponúkne priestor pre viacero pasažierov. Čiže kritika, ktorú znášal menší model je razom vyriešená. V strednom rade bude na výber z dvoch konfigurácii. Buď budete mať auto celkovo 7-miestne, alebo 6-miestne. V prípade 6 miest je v strednom rade dvojica kapitánskych sedadiel s väčšími možnosťami nastavenia a so samostatnými lakťovými opierkami. Zadný rad, teda ten tretí, je rozdelený na polovice a je možné ho sklopiť do podlahy.


Foto: Mazda

Ponuka agregátov tohto veľkého auta bude adekvátna použitým platformám. Ponuka teda určite bude plug-in hybridná, ktorý ako svoj základ využíva motor s objemom 2,5 litra, ale, čo je zaujímavejšie, príde aj úplne nový 3,3-litrový benzínový 6-valec. Ak sa auto dostane aj na naše trhy, tak bude mať, podľa očakávania, aj možnosť zvoliť naftový 6-valec. Len pre pripomenutie, Mazda ho využíva už aj u nás, kde disponuje dvomi úrovňami výkonu. S 3,3 litrami ponúkne buď 147 kW (200 k), alebo v 187 kW (254 k).

CX-90 bude teda veľkorysou odpoveďou na to, čo ukazuje Toyota Highlander, prípadne Hyundai Santa Fe, či Kia Sorento.


Foto: Mazda

Zaujímavá bude aj cenotvorba. Treba pripomenúť, že CX-60 začína na Slovenskom trhu až na 40 000 €, pričom táto dlhšia a masívnejšia verzia by mohla stáť od 43 až 45 000 smerom nahor. Stále to bude veľmi rozumná cena a vrcholné špecifikácie sa určite nedostanú nad 70 000 €. Mazda zjavne v ostatnej dobe ide ako nezastaviteľný parník a práve nová platforma vdýchla modelovému radu nový život, ktorý prezentujú čoraz zaujímavejšie modely. Už vlastne chýba iba nová generácia Mazdy 6, ktorá by bola tiež primárne s pohonom zadnej nápravy. Nechajme sa prekvapiť, čo z toho bude.


Foto: Mazda

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Mazda

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Mazda ukázala novú a obrovskú CX-90