Jaguar i-Pace sa dočkal osvieženia tvarov a technológii

Britská automobilka Jaguar predstavila svoj model i-Pace, ktorý bol vlastne prvým elektrickým modelom značky a stále ním aj ostáva, už v roku 2018 a aktuálne je teda najvyšší čas, po viac ako 4 rokoch, na modernizáciu. Nový modelový rok 2023 teda prichádza nielen s vizuálnymi vylepšeniami, ale ponúka aj vylepšenia technologické. Je možné, že si automobilka posvietila na prvky, ktoré kritizovali novinári a aj samotní majitelia.

Základom zmien je zmena prednej masky, ktorá dostala hladkú plochu s odtieňom sivej farby Atlas Grey. Táto hladká plocha nahradzuje mriežku, ktorú malo vozidlo ešte pred faceliftom. Auto vyzerá jednoliatejšie a trochu sa vzďaľuje od základného tvaru ostatných Jaguarov. Rovnakú farbu, Atlas Grey, majú aj zvislé otvory na bokoch nárazníka. Zaujímavé aj nové, čiastočne zmenené logo, ktoré si našlo miesto v absolútnom centre novovzniknutej plochej prednej plochej masky. Logo využíva len striebornú a čiernu farbu.

Foto: Jaguar

Pre jednu z verzií, konkrétne pre výbavu Sport 400, ktorá hovorí o výkone, pripravil Jaguár aj nový spojler nad zadným oknom. Úplne nové sú aj tvary zliatinových diskov s veľkosťami až do priemeru 22 palcov. Novinkou v ponuke bude možnosť objednať samozaceľovacie pneumatiky, ktoré majú špeciálnu vnútornú vrstvu. Toto však nie je úplne prevratná novinka automobilky ju ponúkajú už hojnejšie. Veď napríklad štandardom bola, už pred trištvrte rokom, aj pre SEAT Tarraco. Prvýkrát však bude použité niečo iné, panoramatická strecha bude mať v zadnej časti možnosť čierneho povrchu. Toto doteraz možné nebolo. Práve tu je použitá nová technológia. Ostatné veci zjavne ostávajú pri starom.


Foto: Jaguar

Jaguar i-Pace bude mať stále dvojmotorovú verziu, ktorá bude mať vrcholný výkon až 294 kW (400 k) a na stovku sa dostane za 4,6 sekundy. V príplatkovej výbave bude mať aj vzduchový podvozok, ale pre model 400 Sport bude štandardne. Zmeny nezasiahnu ani balík batérií. Ten bude mať stále kapacitu 90 kWh a maximálnu vzdialenosť, ktorú dokáže prejsť na nabitie rovnakých 470 km podľa cyklu WLTP. Najvyšší výkon, ktorý dokáže vyprodukovať nabíjací systém je 100 kW. Pri trojfázovom wall-boxe je to zase 11 kW. Toto sú skôr priemerné hodnoty, ktorými teraz disponujú už naozaj základné a jednoduchšie elektromobily ako napríklad Peugeot e-2008, ktorý ešte stále ostáva pri predchádzajúcej architektúre a neprechádza na novú generáciu elektrického pohonu, ktorou disponuje napríklad Peugeot e-308.


Foto: Jaguar

Interiér Jaguaru si necháva systém Pivi Pro a je kompatibilný s bezdrôtovým zrkadlením oboch mobilných platforiem, ktoré sú využívané najviac. V systéme je však integrovaný aj hlasový ovládač Alexa, Spotify a systém navigácie what3words. Všetky tieto aplikácie sú udržiavané aktuálne vďaka aktualizáciám bez nutnosti pripojenia cez vzduch.


Foto: Jaguar

Jaguar i-Pace má však niekoľko základných problémov. Tým najväčším je, že konkurencia nespí a v ponuke je okrem Audi e-tron aj BMW iX, či nový Mercedes EQE SUV, ktoré sú technologicky výrazne ďalej a majú teda náskok aj oproti modernizovanému britskému elektromobilu. Napríklad Mercedes určite využíva efektívnejšie elektrické motory a keby mal rovnakú kapacitu batérie, tak vie ponúknuť výraznejší dojazd na nabitie. Rovnaká situácia je aj pri mníchovskom BMW. Tieto dve vozidlá sú však o niečo väčšie ako Jaguar, aj keď to cena neprezrádza.


Foto: Jaguar

Zdroj: Autobazar.sk
Zdroj foto: Jaguar

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Jaguar i-Pace sa dočkal osvieženia tvarov a technológii