Renault prináša niekoľko úžitkových noviniek, niektoré sú elektrické

Renault už dlhodobo patrí medzi najväčších hráčov na ihrisku úžitkových vozidiel do 3,5 tony. Ponuka je široká, ale teraz jej časť prechádza inováciami a bude ešte modernejšia. Tieto modernizované vozidlá automobilka prináša aj na slovenský trh.

Najmenšia novinka je v modeli Kangoo. Výrazné modifikácie vzhľadu, či interiéru nie sú na pláne, pretože v priebehu budúceho roka sa má objaviť nástupca. Ale predsalen jednu novinku prináša. Je ňou elektrická verzia, ktorá na slovenskom trhu doteraz nebola. Bude v ponuke v troch verziách. Základná krátka, predĺžená a predĺžená s piatimi miestami. Kangoo Z.E., čo znamená Zero Emission má motor s výkonom 44 kW (60 k). Batérie ponúknu kapacitu 33 kWh, čo je kompromis medzi samotnou nosnosťou a dojazdom. Na plné nabitie zvládne Kangoo Z.E. až 230 kilometrov. Základná cena krátkej verzie je 27 900 eur. Za päťmiestne kombi s predĺženým rázvorom zaplatíte 30 300 eur. Uvedené ceny sú bez DPH a je možné požiadať o dotáciu 8 000 eur, ktorá je aktuálne pre elektromobily v pláne.

Foto: Autobazar.sk

Druhým inovovaný, o niečo väčším vozidlom, je Trafic. Do modernizovanej podoby sa dostal aj Trafic Spaceclass. Tak ako ostatné verzie ponúkne Full LED predné svetlá, ktoré výrazne zlepšia nočnú viditeľnosť. Druhým zásadným krokom je použitie nového motora. Pre Spaceclass bude vyhradený dvojlitrový naftový motor dCi. V základnom nastavení s výkonom 107 kW (145 k) bude mať štandardne manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Ale ako alternatíva bude automat s dvomi spojkami a rovnakým počtom stupňov. Ten bude jedinou možnosťou pre najvýkonnejšiu verziu motora dosahujúcu 125 kW (170 k). Inovovaný Trafic prináša aj vylepšený interiér, teda hlavne prístrojovú dosku. Prichádza aj s displejom a konektivitou s dvomi rôznymi systémami. R-Link podporuje v Traficu len Android Auto a Media Nav+ dokáže aj Apple CarPlay.

Foto: Autobazar.sk

Najväčšími novinkami sa prezentuje najväčší úžitkáč do 3,5 tony, Master. Modernizácia ho zasiahla naozaj výrazne, lebo má kompletne nový predok s výrazne horizontálnym členením. Doteraz boli svetlá vertikálne. Neponúkajú síce žiadnu modernú technológiu ako LED, ale LEDky sú aspoň na denné svietenie. Zvonka nebolo treba nič ďalšie meniť. Veľký šok je pohľad do interiéru. V kabíne je úplne nová prístrojová doska. Okrem vizuálneho vylepšenia má však aj praktické detaily. Výhodou je, bez sporu, že ponúkne viac miesta na nohy cestujúceho v strede. Do stredu je zakomponovaný displej a druhý displej môže byť miesto vnútorného spätného zrkadla. To premieta počas jazdy obraz z kamery na vrchu karosérie. Pod kapotou stále ostáva štvorvalec s objemom 2,3 litra, ale po úpravách bude mať až o liter nižšiu spotrebu. Maximálny výkon bude 132 kW (180 k). Master tradične ponúkne verzie s pohonom prednej, zadnej, alebo oboch náprav. Úplnou novinkou na našom trhu bude znova elektrická verzia modelu. Tá bude mať motor s výkonom 57 kW (78 k), ktorý je z predfaceliftovej verzie modelu Zoe. S kapacitou batérie 33 kWh, akú má aj Kangoo zvládne prejsť 100 kilometrov na jedno nabitie. To nie je veľa, ale na mestské zásobovanie by to malo stačiť. Renualt stanovil cenu elektrického Mastra na 62 500 eur bez DPH. Tu však nebude možnosť využiť bonus od štátu na elektromobil, nakoľko cena prekračuje vrchnú hranicu 50-tisíc eur, do ktorej sa dá žiadať o takúto podporu.

Foto: Autobazar.sk

Zdroj: Autobazar.sk

Zdroj foto: Autobazar.sk

Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Blog / Renault prináša niekoľko úžitkových noviniek, niektoré sú el...